-
@{appsTranslations[key]}
-
- Strona główna
- Postępowanie ID 640227
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie:
„Roboty Budowlane – Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 0,2 MW wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą tj. oświetleniem, na terenie Oczyszczalni Ścieków w Lęborku.
Wystawiający
-
UżytkownikDział Zamówień
-
Organizacja
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2022-07-15 10:29:00
-
Składania2022-08-10 12:00:00
-
Otwarcie ofert2022-08-10 12:15:00
-
TrybZapytanie ofertowe
-
RodzajRobota budowlana
Wymagania i specyfikacja
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Lęborku zaprasza do udziału w postępowaniu przeprowadzanego na podstawie: „Regulaminu udzielania zamówień przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Lęborku, do których nie ma zastosowania ustawa z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych”.
Regulamin zamieszczony jest na stronie internetowej: https://bip.wodociagi.lebork.pl/mpwik-lebork-1/przetargi.
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: „Roboty Budowlane – Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 0,2 MW wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą tj. oświetleniem, na terenie Oczyszczalni Ścieków w Lęborku.
TERMIN SKŁADANIA ORAZ OTWARCIA OFERT.
Termin składania ofert upływa dnia 10-08-2022 r. o godz. 12.00.
Otwarcie ofert nastąpi 10-08-2022 r. o godz.12.15 w siedzibie Zamawiającego, pok.109.
OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI.
W sprawach merytorycznych: Dariusz Drwięga , tel. (59) 863 47 71, 600 914 896,
w sprawach proceduralnych: Adam Stenka, tel. (59) 863 47 80.
Zamawiający może unieważnić przetarg w każdym czasie, bez wskazywania przyczyny.
W załącznikach do postępowania zamieszczono Specyfikację Przetargową oraz pozostałą dokumentację związaną z przedmiotem zamówienia.
Załączniki do postępowania
Komunikaty
Wyślij wiadomość do zamawiającego
2022-08-12
13:09:55
|
Dział Zamówień |
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Lęborku, ul. Pionierów 2 informuje, iż na podstawie § 17 „Regulaminu udzielania zamówień przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Lęborku, do których nie ma zastosowania ustawa z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych”, unieważnia postępowanie na ww. zamówienie. Załączniki |
2022-08-10
13:30:52
|
Dział Zamówień |
Zestawienie
z
otwarcia
ofert
w
załączniku.
Załączniki |
2022-08-04
12:54:56
|
Dział Zamówień |
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Lęborku przedstawia odpowiedzi na pytania, które do Zamawiającego skierowali Wykonawcy. Pytanie nr 2 Prosimy o usunięcie z umowy zapisu par. 10, ust. 6. „w przypadku usunięcia przez WYKONAWCĘ istotnej wady lub wykonania wadliwej części robót budowlanych na nowo termin gwarancji jakości biegnie na nowo od chwili usunięcia wad lub wykonania robót budowlanych na nowo;” - Zapis ten nie jest możliwy do zrealizowania przez Wykonawcę, szczególnie w przypadku długoterminowych gwarancji (w nieniejszym postępowaniu do 10 lat). Tego typu zapis uniemożliwia wycenę usługi gwarancji i rękojmii instalacji, ponieważ nie jest możliwe określenie długości trwania gwarancji. Odpowiedź: Zamawiający dokonał modyfikacji treści „ Projektu umowy” . • § 10 ust.4 pkt.6) , który otrzymuje brzmienie: „w przypadku usunięcia przez WYKONAWCĘ istotnej wady lub wykonania istotnej naprawy wadliwie wykonanych robót budowlanych, nawet choćby ich części, na nowo termin gwarancji jakości biegnie na nowo od chwili usunięcia wad lub wykonania robót budowlanych na nowo; • § 10 ust. 4 pkt 7) , który otrzymuje brzmienie: „istotność wady zachodzi w razie niemożności użytkowania lub znacznego ograniczenia możliwości użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem ‒ więcej niż 50% produkcji mocy obiektu, a istotność naprawy zachodzi w razie wykonania robót budowlanych na nowo, nawet choćby ich części ‒ więcej niż 20% nakładów roboczogodzin poniesionych na wykonanie robót budowlanych;” Załączniki |
2022-08-04
12:53:45
|
Dział Zamówień |
Zamawiający
dokonuje
modyfikacji
„Projektu
umowy”,
polegającej
na
zmianie: • § 10 ust.4 pkt.2) lit. b) , który otrzymuje brzmienie: „w pozostałych przypadkach w terminie uzgodnionym przez Strony, drogą elektroniczną przy użyciu poczty elektronicznej lub w terminie uzgodnionym w protokole spisanym przy udziale obu Stron;” • § 10 ust.4 pkt.6) , który otrzymuje brzmienie: „w przypadku usunięcia przez WYKONAWCĘ istotnej wady lub wykonania istotnej naprawy wadliwie wykonanych robót budowlanych, nawet choćby ich części, na nowo termin gwarancji jakości biegnie na nowo od chwili usunięcia wad lub wykonania robót budowlanych na nowo; • § 10 ust. 4 pkt 7) , który otrzymuje brzmienie: „istotność wady zachodzi w razie niemożności użytkowania lub znacznego ograniczenia możliwości użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem ‒ więcej niż 50% produkcji mocy obiektu, a istotność naprawy zachodzi w razie wykonania robót budowlanych na nowo, nawet choćby ich części ‒ więcej niż 20% nakładów roboczogodzin poniesionych na wykonanie robót budowlanych;” Zamawiający umieszcza tekst jednolity „Projektu umowy”. Załączniki |
2022-08-01
13:45:06
|
Dział Zamówień |
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Lęborku przedstawia odpowiedzi na pytania, które do Zamawiającego skierowali Wykonawcy. Pytanie nr 1 Mając na uwadze niezastosowanie przez Zamawiającego zapisów wskazanych w ust 3 działu XXII. Specyfikacji Przetargowej do postępowania o numerze ID 604637 i jednoczesne skorzystanie z zapisów § 17 „Regulaminu udzielania zamówień (...)”, a następnie ponowną publikację tożsamego postępowania (ID 640227) ze zmianami (praktycznie) nieistotnymi, proszę o informację, czy Zamawiający dysponuje ograniczonym budżetem dla przedmiotowego postępowania i w przypadku udzielenia odpowiedzi twierdzącej wskazania jego wysokości. Odpowiedź : Zamawiający dysponuje odpowiednią kwotą na realizację zamówienia, lecz zgodnie z obowiązującymi regulacjami powszechnymi i wewnętrznymi, zamierza uzyskać, w ich świetle, najkorzystniejszą ofertę. Pytanie nr 2 §9 ust. 2 wzoru umowy zawiera wskazanie załącznika do oferty, którego nie wskazano w dziale IX Specyfikacji do postępowania. Proszę o modyfikację i doprowadzenie do zgodności. Odpowiedź: Oferta Wykonawcy, w celu uznania jej formalnej poprawności zawiera dokumenty wskazane w pkt IX Specyfikacji Przetargowej (Specyfikacja) oraz dokumenty wymienione w tychże dokumentach. Pytanie nr 4 Czy dopuszczają Państwo możliwość zastosowania zapisów art. 72 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. ‒ Kodeks cywilny w odniesieniu się niektórych zapisów umowy? Odpowiedź: Zamawiający nie przewiduje negocjacji postanowień umownych, zawartych w projekcie umowy, stanowiący załącznik do Specyfikacji, na podstawie art. 72 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1740 z późn. zm.). Natomiast, zgodnie z postanowieniami „Regulaminu udzielania zamówień przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Lęborku, do których nie ma zastosowania ustawa z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych” (Regulamin) oraz Specyfikacji, Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, zmodyfikować treść Ogłoszenia i Specyfikacji na wniosek lub z „urzędu”. Pytanie nr 5 Z doświadczenia wskazujemy, że ilość wniosków u opertora sieci nieżadko powoduje opuónienia w wykonywanych przez niego czynnościach. W celu uniknięcia odpowiedzialności za takie działania, czy dopuszczają Państwo odbiory częściowe skutkujące możliwością wystawiania faktur zaliczkowych? Czy kary wskazane w umowie mogą nie obejmować działań wynikających z opóźnień operatora, bądź wydawania przez niego zgód warunkowych/terminowych? Odpowiedź: Zamawiający w obecnej treści Specyfikacji nie przewiduje odbiorów częściowych i wystawiania faktur częściowych. Kary przewidziane w § 14 ust. 1 i 2 projektu umowy dotyczą opóźnień w terminach związanych z: wykonaniem zamówienia i usunięciem wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi albo gwarancji jakości. Termin wykonania zamówienia – do 20 dni roboczych od zakończenia uzgodnień oraz czynności przez ENERGA–OPERATOR jest terminem wykonania zamówienia po dokonaniu uzgodnień oraz czynności przez ENERGA–OPERATOR umożliwiających Zamawiającemu użytkowanie zamówienia, zgodnie z celem jakiemu ma służyć tj. wytwarzaniu energii elektrycznej w instalacji fotowoltaicznej i dostarczaniu jej do sieci ENERGA–OPERATOR. Pytanie nr 6 Czy złożenie wraz z ofertą podpisanego załącznika nr 12 do przedmiotowego postępowania stanowi obligatoryjność dla uznania poprawności złożonej oferty? Odpowiedź: Tak. Pytanie nr 7 Czy mają Państwo zastrzeżenie do zastosowania przez Wykonawcę w przyszłości zapisów ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych i jednoczesne jego żądanie należnych odsetek ustawowych pomimo realizację przez Państwa płatności w 90 dniowym umownym terminie płatności? Odpowiedź: Zamawiający nie przewiduje konieczności zapłaty odsetek w przypadku zastrzeżenia terminu zapłaty zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 893) w transakcjach handlowych. Załączniki |
2022-08-01
13:43:45
|
Dział Zamówień |
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Lęborku przedstawia odpowiedzi na pytania, które do Zamawiającego skierowali Wykonawcy. Pytanie nr 1 Proszę o wyrażenie zgody na realizację zamówienia z wykorzystaniem podwykonawców. Przedmiot zamówienia oferuje szereg prac (roboty ziemne, roboty elektryczne, automatykę, energetykę, fotowoltaikę), dlatego konieczne jest w niektórych przypadkach skorzystanie z usług podwykonawcy, oczywiście po zaakceptowaniu umowy o podwykonawstwo przez Zamawiającego. Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza realizacji części zamówienia przez Podwykonawców, zgodnie ze Specyfikacją Przetargową. Natomiast, zgodnie z postanowieniami Regulaminu, Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (konsorcjum). Zamawiający dokonał modyfikacji treści Specyfikacji Przetargowej. Załączniki |
2022-07-29
14:00:20
|
Dział Zamówień |
MODYFIKACJA
TREŚCI
„Specyfikacji
Przetargowej”
zamówienia na zadanie pn.: „Roboty Budowlane – Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 0,2 MW wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą tj. oświetleniem, na terenie Oczyszczalni Ścieków w Lęborku”. Zamawiający dokonuje modyfikacji Specyfikacji Przetargowej, polegającej na zmianie: • pkt II . ppkt.9, który otrzymuje brzmienie: „Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Specyfikacji. Wykonawca może skierować zapytanie w terminie do 04 sierpnia 2022r. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie udzielania odpowiedzi na pytania Wykonawców zadane po tym terminie. Treść zapytań, wraz z wyjaśnieniami, Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej oraz Platformie bez ujawniania źródła zapytania. • pkt IX , który otrzymuje brzmienie: 1. Dla udokumentowania spełnienia wymaganych warunków oraz uznania formalnej poprawności, oferta musi zawierać następujące dokumenty: 1) wypełniony druk „OFERTA” – druk w załączeniu; 2) wypełniony druk „Oświadczenie” – druk w załączeniu; 3) pełnomocnictwo, w przypadku gdy Wykonawca jest reprezentowany przez pełnomocnika; 4) pełnomocnictwo dla Przedstawiciela, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 5) potwierdzające posiadanie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności, o ile obowiązek ich posiadania wynika z odrębnych przepisów, a w szczególności: koncesji, zezwolenia, wpisu, licencji itp.; 6) informację odpowiadającą odpisowi aktualnemu z właściwego rejestru albo wydruk z systemu komputerowego Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; 7) umowę regulującą współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (umowa konsorcjum), zawierającą w szczególności następujące postanowienia: a) sposób współdziałania w wykonywaniu zamówienia, b) wskazanie zawiązania konsorcjum, co najmniej na czas nie krótszy, niż czas trwania umowy, c) zakres przedmiotu zamówienia powierzony do wykonania każdemu z nich, d) zapis dotyczący solidarnej odpowiedzialności w zakresie realizowanego zamówienia; 8) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności; do wykazu należy załączyć informację o podstawie do dysponowania tymi osobami – druk w załączeniu; 9) opłaconej polisy, a w przypadku ich braku inne dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia; 10) wypełniony druk „Oświadczenie RODO” – druk w załączeniu, który Wykonawca składa w przypadku, gdy przekazuje dane osobowe innych osób niż bezpośrednio jego dotyczących; 11) wypełniony druk „Oświadczenie ‒ o terminie zapłaty” – druk w załączeniu. • pkt XIII . ppkt.7, który otrzymuje brzmienie: „Termin składania ofert upływa dnia 10-08-2022 r. o godz. 1200” • pkt XIII . ppkt. 8, który otrzymuje brzmienie: „Otwarcie ofert nastąpi 10-08-2022 r. o godz.1215 w siedzibie Zamawiającego, pok. 109”. Zamawiający dokonuje modyfikacji „Projektu umowy”: • § 8 ust. 3 pkt 1) , który otrzymuje brzmienie: „WYKONAWCA zgłosi ZAMAWIAJĄCEMU pisemnie gotowość do odbioru końcowego; gotowość do odbioru końcowego WYKONAWCA zgłosi, na co najmniej 3 dni przed dniem wykonania zamówienia,” • § 13 ust. 4 pkt 13) , który otrzymuje brzmienie: „ZAMAWIAJĄCY wyznacza, po uzgodnieniu z WYKONAWCĄ, co najmniej raz w roku termin przeglądu obiektu w okresie rękojmi i gwarancji jakości; ” Zamawiający umieszcza tekst jednolity „Specyfikacji Przetargowej” i „Projektu umowy”. Załączniki |
2022-07-29
13:55:16
|
Dział Zamówień |
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Lęborku przedstawia odpowiedzi na pytania, które do Zamawiającego skierowali Wykonawcy. Załączniki |
2022-07-26
13:26:21
|
Dział Zamówień |
Miejskie
Przedsiębiorstwo
Wodociągów
i
Kanalizacji
sp.
z
o.o.
w
Lęborku
przedstawia
odpowiedzi
na
pytania,
które
do
Zamawiającego
skierowali
Wykonawcy. Pytanie nr 1 W związku z ograniczoną dostępnością na rynku paneli o wymiarach i wadze podanych w STWiOR, czy Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie paneli o większej ramie i wadze oraz mocy? Czy i w jakim zakresie Zamawiający dopuszcza odchylenia mocy instalacji wobec opisu przedmiotu zamówienia? Czy Zamawiający wymaga podania wszystkich nazw producentów czy też głównych/ najbardziej znaczących materiałów (pomijając opaski kablowe, śruby, uchwyty)? Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na montaż paneli o innych parametrach niż podanych w STWiOR. Zmiana na inne urządzenia wiąże się z wydaniem nowych warunków przyłączenia, co jest procesem długotrwałym i może trwać nawet do 180 dni. Zamawiający wymaga podania nazwy urządzenia oraz producenta dla kluczowych elementów instalacji fotowoltaicznej. Załączniki |
2022-07-22
14:09:59
|
Dział Zamówień |
Zamawiający
dokonuje
modyfikacji
Specyfikacji
Przetargowej,
polegającej
na
zmianie: • pkt. XIII . ppkt.7, który otrzymuje brzmienie: „Termin składania ofert upływa dnia 02-08-2022 r. o godz. 1200” • pkt. XIII . ppkt. 8, który otrzymuje brzmienie: „Otwarcie ofert nastąpi 02-08-2022 r. o godz.1215 w siedzibie Zamawiającego, pok. 109”. Załączniki |
Przedmiot zamówienia
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?