Szanowni Państwo,
Zapraszamy do udziału w szacowaniu wartości zamówienia na
opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pn.
"Zagospodarowanie Golubskiej Starówki" na bazie koncepcji i
dokumentacji technicznej urządzenia Golubskiej Starówki, dotyczącej zieleni,
stanowiącej załącznik do niniejszego szacowania.
Dokumentacja powinna zawierać działania w zakresie adaptacji
do zmian klimatu, ukierunkowane na zapobieganie i ograniczenie skutków ekstremalnych
zjawisk klimatycznych, m.in. mała retencja wodna, gospodarowanie wodami
opadowymi, przywracanie zdegradowanym terenom zieleni, realizacja zbiorników
wodnych, wymiana szczelnych powierzchni gruntu na przepuszczalne, zwiększanie
powierzchni terenów zielonych, nasadzenia drzew i krzewów, tworzenie łąk
kwietnych, ogrodów deszczowych, zazielenianie elementów infrastruktury miejskiej
(np. murów, dachów, torowisk), wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych drzew w
celu przedłużenia ich żywotności.
Działania zalecane przez Zamawiającego:
- wymianę nawierzchni w niektórych miejscach (dopuszcza
się stosowanie nawierzchni przepuszczalnych dla wód opadowych, tj. nawierzchni
mineralno-gruntowych);
- nasadzenia roślinności i utworzenie ogrodów
kieszonkowych/ogrodów deszczowych;
- stworzenie systemu nawadniania lub retencjonowania
wody;
- wodotryski i ustawienie elementów małej
architektury (dopuszcza się występowanie elementów niezwiązanych bezpośrednio z
adaptacją do zmian klimatu, ale spełniających aspekty estetyczne bądź społeczne
niezbędne dla kompleksowej realizacji projektu, jak np. ławki, piaskownice,
huśtawki, drabinki, śmietniki, wodotryski, itp. – koszty ich realizacji
stanowią nie więcej niż 20% wydatków kwalifikowalnych projektu).
Zakres terenowy został zaznaczony kolorem czerwonym na mapie
„Zakres terenowy przedsięwzięcia”. Zakres terenowy może ulec zmniejszeniu, zwiększeniu
lub zmianie na inną lokalizację w obrębie Golubskiej Starówki, stanowiącej
zabytek rejestrowy, na etapie uzgadniania wstępnej koncepcji.
Dokumentacja projektowa powinna:
- być sporządzona w sposób umożliwiający uzyskanie
decyzji Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz decyzji o
pozwoleniu na budowę lub skuteczne dokonanie zgłoszenia robót budowlanych nie
wymagających pozwolenia na budowę do Starosty Golubsko-Dobrzyńskiego;
- zawierać specyfikację techniczną wykonania i
odbioru robót budowlanych wszystkich wymaganych branż, zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia
Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie
szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji
technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu
funkcjonalno-użytkowego;
- zawierać obliczania planowanych kosztów robót
budowlanych na podstawie Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia
20 grudnia 2021 r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu
inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych
kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym;
- być sporządzona zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa budowlanego, normami techniczno-budowlanymi i zasadami wiedzy
technicznej, w szczególności z uwzględnieniem zasad projektowania
uniwersalnego, w tym zapewnienie swobody poruszania się w przestrzeni
publicznej przez osoby ze szczególnymi potrzebami.
Realizacja usługi obejmuje również:
- Przygotowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania
terenu, która będzie podlegać konsultacjom z Zamawiającym oraz konsultacjom
społecznym z mieszkańcami (Wykonawca lub autorzy dokumentacji powinni osobiście
uczestniczyć w konsultacjach);
- sprawowanie nadzoru autorskiego do końca
realizacji inwestycji, po przeprowadzonym postępowaniu na wykonawstwo robót,
jak również aktualizacji przedmiarów i kosztorysów, przed ogłoszeniem
postępowania na wykonawstwo robót, bez dodatkowego wynagrodzenia. Wykonawca
zobowiązany będzie do bieżącej współpracy na etapie postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego na wykonawstwo robót, w zakresie natychmiastowego
wyjaśniania i udzielania odpowiedzi na zapytania wykonawców (w terminie 2 dni
roboczych od momentu otrzymania pytania od Zamawiającego), dotyczących
rozwiązań technicznych zawartych w dokumentacji projektowo kosztorysowej, a
także do udzielania ewentualnej pomocy przy ocenie ofert. Nadzór autorski
polegać będzie również na stwierdzaniu w toku wykonywania robót budowlanych
zgodności realizacji z projektem, a także na uzgadnianiu możliwości
wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie; w
tym celu Wykonawca zobowiązuje się do dokonywania zmian w projekcie, jeśli
wystąpi taka konieczność, jak również uczestnictwa w spotkaniach z Zamawiającym
na każde jego wezwanie dokonane telefonicznie lub mailem, na 2 dni przed
oczekiwanym pobytem, jak również wizytacji placu budowy.
Termin realizacji: 13.12.2024 r.
Informujemy, że poniższe postępowanie ma charakter
szacowania wartości zamówienia.
Informujemy, iż niniejsze postępowanie nie stanowi
zaproszenia do składania ofert w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, nie
zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy, czy też udzielenia zamówienia i
nie stanowi części procedury udzielania zamówienia publicznego realizowanego na
podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych.
Jednocześnie Zamawiający zastrzega, że odpowiedź na
niniejsze postępowanie o charakterze szacowania ceny może skutkować:
- zaproszeniem do złożenia oferty lub/i
- zaproszeniem do negocjacji warunków umownych lub
- zawarciem umowy, której przedmiot został
określony w niniejszym postępowaniu.
W przypadku pytań:
technicznych lub merytorycznych, proszę o kontakt za pośrednictwem przycisku "Wyślij wiadomość do zamawiającego" lub pod nr tel. 56 444 93 50;
związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus pod nr 22 101 02 02, czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 17:00.
Oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy. Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.
Komunikaty