Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: SP/36/24 Wykonanie audytu energetycznego (w zakresie oświetlenia), projektu modernizacji, dokumentacji kosztorysowej i obliczeń natężenia oświetlenia pomieszczeń w budynkach Regionalnego Szpitala Specjalistycznego w Grudziądzu

Termin:
Zamieszczenia : 28-05-2024 13:31:00
Składania : 12-06-2024 13:00:00
Otwarcia : 12-06-2024 13:05:00
Tryb: Zapytanie ofertowe
Rodzaj: Dostawy

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,


informujemy o postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego w trybie zgodnym z regulaminem wewnętrznym organizacji.

Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.


Zastrzegamy, że postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty w przypadku: - niewystarczających środków na realizację zamówienia, - zmianę zapotrzebowania Zamawiającego.


Do oferty Wykonawca musi dołączyć wypełniony formularz cenowy zgodnie z załączonym wzorem. Zastrzega się, że oferta, która nie będzie zawierała formularza cenowego nie będzie brana pod uwagę.

W przypadku pytań: 

- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego" lub pod nr tel 56 641 3510

- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od  8:00 do 17:00.

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl

Zastrzega się, że nie zostaną udzielone ustnie i telefonicznie istotne wyjaśnienia merytoryczne w zakresie przedmiotu zamówienia mające wpływ na treść przygotowywanych ofert i cenę, dla zapytań i odpowiedzi w tym zakresie obowiązuje jedynie kontakt przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy. 

Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.

Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
formularz cenowy(11).doc doc 31.5 2024-05-28 13:31:00 Postępowanie
RODO(20).pdf pdf 115.38 2024-05-28 13:31:00 Postępowanie
Umowa.pdf pdf 466.28 2024-05-28 13:31:00 Postępowanie
Zapytanie ofertowe(23).pdf pdf 154.25 2024-05-28 13:31:00 Postępowanie

Komunikaty

2024-06-13 13:25 Dorota Zdrojewska Zamawiający informuje, że do postępowania na wykonanie audytu energetycznego (w zakresie oświetlenia), projektu modernizacji, dokumentacji kosztorysowej i obliczeń natężenia oświetlenia pomieszczeń w budynkach wpłynęły następujące oferty:
1. ENMS Polska Sp. z o.o., 39-331 Chorzelów 11, z kwotą: 18.450,00 zł brutto
2. RafNet Rafał Maliszewski, Piaski 10C, 85-563 Bydgoszcz, z kwotą: 2.829,00 zł brutto
3. KIEE Sp. z o.o., ul. Pszenna 45, 65-012 Zielona Góra, z kwotą: 98.277,00 zł brutto
4. Jast Lighting Jacek Stanisławek, ul. Kopernika 2/3, 80-208 Gdańsk, z kwotą: 83.025,00 zł brutto
5. Audyttech PSA, Al. Jerozolimskie 30/55, 00-024 Warszawa, z kwotą: 111.896,79 zł brutto
6. MProject Maciej Zieliński , ul. Jagiełły 49, 87-820 Kowal, z kwotą: 5.289,00 zł brutto
7. CEE Sp. z o.o., ul. Rynek 9/10, 53-220 Legnica, z kwotą: 73.787,70 zł brutto
8. LichtZone Sp. z o.o., ul. Okrężna 47, 05-082 Stare Babice, z kwotą: 73.800,00 zł brutto
2024-06-11 07:22 Dorota Zdrojewska W związku z udzieleniem odpowiedzi na zapytania w dniu 07.06.2024, uprzejmie prosimy o udzielenie dalszych wyjaśnień: 1. W odpowiedzi na pytanie nr 1 Zamawiający napisał: "W obecnej sytuacji Zamawiający nie może udostępnić powszechnie szczegółowych informacji na temat rozmieszczenia pomieszczeń w Szpitalu ze względu na alerty antyterrorystyczne. Posiadana dokumentacja zostanie przekazana po podpisaniu klauzuli tajności przez wybrana firmę" Rozumiemy sytuację, lecz bez pewności, czy posiadana przez Szpital inwentaryzacja posiada wszystkie atrybuty niezbędne do migracji do pliku dwg, nie jest możliwe właściwe oszacowanie wartości zadania. Wobec czego oferty będą nieporównywalne, a postępowanie obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy niepodlegającej unieważnieniu. Zamawiający powinien mieć świadomość, że wykonanie inwentaryzacji pomieszczeń z migracją danych do pliku dwg przewyższa wartość wykonania samego audytu. Jeżeli jakikolwiek z wykonawców miał możliwość dostępu do posiadanej przez Szpital dokumentacji i będzie mógł odnieść jej zawartość do zakresu przyszłego zadania, wówczas nie będzie to postępowanie konkurencyjne. Nie rozumiemy, dlaczego Szpital nie może udostępnić przykładowego fragmentu pliku z pomieszczeniami nie mającymi znaczenia strategicznego - np. jakiś magazyn lub klatka schodowa - aby każdy z potencjalnych oferentów mógł ocenić, czy zawarte tam informacje mają znaczący wpływ na koszt i czas wykonania inwentaryzacji pomieszczeń i migrację tych danych do pliku dwg. Wnosimy więc o udostępnienie przykładowego, wycinkowego pliku posiadanej inwentaryzacji, z ewentualnym zatarciem nazw i numerów pomieszczeń, aby można było ocenić jej jakość i wartość przyszłych kosztów. W przeciwnym wypadku przy znacznej różnicy wartości ofert, może powstać podejrzenie, iż niektórzy oferenci posiadali znacznie większą wiedzę niż pozostali. Zakładamy, że nie taka jest intencja Zamawiającego.

Odpowiedź: Dzień dobry.
1. Z informacji uzyskanej od Dyrektora ds. Technicznych wynika iż posiadana dokumentacja jest w formacie pdf. Wykonanie migracji plików do dwg jest w zakresie wykonawcy.
2.Zamawiający oczekuje na przesłanie ofert zgodnie z prowadzonym postępowaniem.
Jeśli w wyniku postępowania wynikną okoliczności które wykluczą tą formę, to zamawiający unieważni to postępowanie. Zamawiający postąpi zgodnie z PZP.
Obecnie zamawiający nie udostępnił żadnej dokumentacji związanej z wykonaniem przedmiotu zamówienia potencjalnym wykonawcom.
3.To potencjalny wykonawca przystępując do zadania powinien mieć wiedzę oraz techniczne możliwości obsługi programów graficznych.
4. Zamiarem zamawiającego jest jak najbardziej transparentne przeprowadzenie postępowania.

2024-06-10 08:08 Dorota Zdrojewska W związku z udzieleniem odpowiedzi na zapytania w dniu 07.06.2024, uprzejmie prosimy o udzielenie dalszych wyjaśnień:
1. W odpowiedzi na pytanie nr 1 Zamawiający napisał:
"W obecnej sytuacji Zamawiający nie może udostępnić powszechnie szczegółowych informacji na temat rozmieszczenia pomieszczeń w Szpitalu ze względu na alerty antyterrorystyczne.
Posiadana dokumentacja zostanie przekazana po podpisaniu klauzuli tajności przez wybrana firmę"
Rozumiemy sytuację, lecz bez pewności, czy posiadana przez Szpital inwentaryzacja posiada wszystkie atrybuty niezbędne do migracji do pliku dwg, nie jest możliwe właściwe oszacowanie wartości zadania. Wobec czego oferty będą nieporównywalne, a postępowanie obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy niepodlegającej unieważnieniu.
Zamawiający powinien mieć świadomość, że wykonanie inwentaryzacji pomieszczeń z migracją danych do pliku dwg przewyższa wartość wykonania samego audytu. Jeżeli jakikolwiek z wykonawców miał możliwość dostępu do posiadanej przez Szpital dokumentacji i będzie mógł odnieść jej zawartość do zakresu przyszłego zadania, wówczas nie będzie to postępowanie konkurencyjne.
Nie rozumiemy, dlaczego Szpital nie może udostępnić przykładowego fragmentu pliku z pomieszczeniami nie mającymi znaczenia strategicznego - np. jakiś magazyn lub klatka schodowa - aby każdy z potencjalnych oferentów mógł ocenić, czy zawarte tam informacje mają znaczący wpływ na koszt i czas wykonania inwentaryzacji pomieszczeń i migrację tych danych do pliku dwg.
Wnosimy więc o udostępnienie przykładowego, wycinkowego pliku posiadanej inwentaryzacji, z ewentualnym zatarciem nazw i numerów pomieszczeń, aby można było ocenić jej jakość i wartość przyszłych kosztów.
W przeciwnym wypadku przy znacznej różnicy wartości ofert, może powstać podejrzenie, iż niektórzy oferenci posiadali znacznie większą wiedzę niż pozostali. Zakładamy, że nie taka jest intencja Zamawiającego.



Odpowiedzi do pytania w sprawie audytu oświetlenia.
1.Zamawiający podał przybliżoną liczę punktów świetlnych w odpowiedzi na poprzedni zestaw pytań.
Zamawiający podaje je ponownie, liczba punków świetlnych zainstalowanych na terenie Szpitala to w przybliżeniu 19 500 sztuk.
2. Zamawiający nie posiada posiada plików DWG z inwentaryzacją pomieszczeń Szpitalnych.
(Odpowiedź taka uzyskał potencjalny wykonawca w poprzednim pytaniu)
3. Powierzchnia użytkowa Szpitala to 91 626,54 m2, liczba pomieszczeń to około 3 886.
4.NIE
5.Zamawiający dopuszcza stosowanie opraw równoważnych.Zamawiający informuje iż sposób montażu lamp wynik z rodzaju sufitu w poszczególnych pomieszczeniach,dlatego w projekcie należy przewidzieć zastosowanie lamp o różnym sposobie montażu.
2024-06-07 13:48 Dorota Zdrojewska Dzień dobry,
W związku z opublikowaniem odpowiedzi na zapytania wykonawców, uprzejmie prosimy o doprecyzowanie informacji zawartych w odpowiedziach, aby móc właściwie wycenić wartość zadania:
1. Zamawiający potwierdził, iż inwentaryzacja pomieszczeń jest w zakresie zadania. Inwentaryzacja pomieszczeń o łącznej powierzchni około 92 000 m2 sama w sobie przekracza wartościowo próg zamówień publicznych, co sprawia, że przyjęta przez Zamawiającego formuła zapytania ofertowego jest niezgodna z ustawą PZP. W takim wypadku należy więc unieważnić istniejące zapytanie ofertowe i rozpisać przetarg nieograniczony o właściwie wyliczonej wartości szacunkowej zadania - chyba, że istnieją materiały, które wydatnie mogą zmniejszyć zakres prac i ich wartość, a które Zamawiający powinien udostępnić na etapie zapytania, aby wszyscy oferenci posiadali tę samą wiedzę - zakładamy, że nie jest to wiedza dostępna tylko dla wybranych. Zamawiający w odpowiedzi na pytanie nr 1 przyznał, że posiada dokumentację sieci elektrycznej w formacie pdf. Wnosimy zatem o opublikowanie posiadanej dokumentacji, aby każdy z oferentów mógł sprawdzić, na ile będzie ona pomocna przy wykonaniu inwentaryzacji. Migracja danych z pdf do dwg wymaga zupełnie innych,niższych kosztów niż całkowita inwentaryzacja pomieszczeń. Wówczas również będzie widać, czy Zamawiający posiada jednak inwentaryzację pomieszczeń, ale w innym formacie, czy też nie.
2. W pytaniu nr 2 oferent prosił o podanie planowanego zakresu zadania - ilość metrów kwadratowych, ilość pomieszczeń lub czy zostało to określone w innej formie. Zamawiający odpowiedział podając tylko ilość punktów świetlnych, co jest oczywiście ważne, ale przy wymaganiu wykonania inwentaryzacji pomieszczeń nie jest odpowiedzią całkowitą. W kolejnych pytaniach Zamawiający podał szacunkową powierzchnię szpitala w wielkości około 92 000 m2. Nadal jednak nie ma odpowiedzi w zakresie szacunkowej ilości pomieszczeń, co ma znaczenie przy wycenie inwentaryzacji. Prosimy zatem o uzupełnienie podanej informacji lub załączenie plików pdf z inwentaryzacją sieci elektrycznej, które być może zawierają schematy i inwentaryzację pomieszczeń szpitala.
3. W odpowiedzi na pytanie nr 2 Zamawiający potwierdził, że zakresem audytu ma także zostać objęte oświetlenie awaryjne i ewakuacyjne. Wnosimy o podanie informacji, czy szacunkowa ilość 19 500 punktów świetlnych obejmuje również oświetlenie awaryjne i ewakuacyjne. Jeżeli nie, prosimy o podanie szacunkowej ilości punktów oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego, aby właściwie wycenić wartość zadania.

Odpowiedź:
W odpowiedzi na pytania do audytu oświetlenia:
1.Zamawiający przewidział określona kwotę na wykonanie zadania.
Jeśli kwota proponowana przez wykonawców kwota za wykonanie zadania przekroczy wartościowo próg określony w PZP wówczas Zamawiający zamknie procedurę zakupu bez wyboru oferty. Zamawiający jest świadomy obowiązujących przepisów w tym zakresie i nie udzieli zamówienia niezgodnie z obowiązującymi przepisami.
W obecnej sytuacji Zamawiający nie może udostępnić powszechnie szczegółowych informacji na temat rozmieszczenia pomieszczeń w Szpitalu ze względu na alerty antyterrorystyczne.
Posiadana dokumentacja zostanie przekazana po podpisaniu klauzuli tajności przez wybrana firmę
2 Ilość pomieszczeń w Szpitalu to około 3 886. Szczegółowa lokalizacja jest w zakresie zadania.
3.Tak to są w ilość punktów świetnych wliczono również oświetlenie ewakuacyjne oraz awaryjne
2024-06-05 07:47 Dorota Zdrojewska Pytanie nr 1
Czy zamawiający dysponuje dokumentacją techniczną stanu istniejącego tzn projektem elektrycznym w wersji DWG lub w innej formie i udostepni ją do celu wykonania zadania?
Pytanie 2
Jaki jest planowany zakres zadania - ilość metrów kwadratowych, ilość pomieszczeń lub czy zostało to określone w innej formie?
3. Czy oświetlenie po modernizacji ma spełniać normy obecnie obowiązujące?
4. Czy zakresrm audytu ma takzę zostać objęte oświetlenie awaryjne i ewakuacyjne?

Odpowiedź:
Pytanie 1
Zamawiający dysponuje dokumentacją PDF
Pytanie 2
1.Ilość punktów świetlnych podlegających modernizacji to około 19 500 sztuk.
2.Tak oświetlenie po modernizacji ma spełniać obecnie obowiązujące normy.
3.Tak

2024-06-05 07:46 Dorota Zdrojewska Uprzejmie prosimy o doprecyzowanie lub podanie informacji, których nie udało się znaleźć w zapytaniu ofertowym i wzorze umowy:
1. Aby prawidłowo wycenić wartość umowy, prosimy o podanie szacunkowej ilości punktów świetlnych, lub przynajmniej powierzchni użytkowej Szpitala. Bez takich informacji oferty będą nieporównywalne i nierzetelne.
2. W zapisach umowy - § 4 ust. 1 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczył Zamawiającemu po 4 egzemplarze każdego rodzaju dokumentacji
w wersji papierowej i w wersji elektronicznej edytowalnej oraz nieedytowalnej zapisanej na nośnikach elektronicznych w postaci plików pdf oraz dodatkowo dwg (AutoCAD) w przypadku rysunków (schematów).
Prosimy o informację, czy Zamawiający posiada i udostępni pliki dwg z inwentaryzacją pomieszczeń szpitalnych ?
3. Jeżeli Zamawiający nie posiada inwentaryzacji pomieszczeń, to czy dla celów wykonania audytu będzie wymagał wykonania wcześniej dokładnej inwentaryzacji wszystkich pomieszczeń wraz z przeniesieniem danych do plików dwg ? Jest to oczywiście możliwe, ale po pierwsze sporo wydłuży okres realizacji zadania, a po drugie mocno podniesie wartość potencjalnych ofert - wykonanie inwentaryzacji ma dzisiaj na rynku wartość pomiędzy 3,00 a 10,00 zł netto za 1 m2, w zależności od skomplikowania układu przestrzennego (przestronne hale są tańsze niż budynki z dużą ilością mniejszych pomieszczeń). Ponieważ Zamawiający nie podał na razie wielkości powierzchni użytkowej Szpitala, to trudno nawet wycenić wartość takiej inwentaryzacji.
4. Czy w przypadku rezygnacji z wykonania inwentaryzacji z powodów finansowych (zbyt wysoka cena), Zamawiający zaakceptuje następujący zapis umowy w § 4:
"Odbiór przedmiotu Umowy
1. Strony ustalają następujące zasady przekazania Zamawiającemu przez Wykonawcę audytu oraz dokumentacji projektowo - kosztorysowej:
1) Wykonawca dostarczy Zamawiającemu po 4 egzemplarze każdego rodzaju dokumentacji w wersji papierowej i w wersji elektronicznej edytowalnej oraz nieedytowalnej zapisanej na nośnikach elektronicznych w postaci plików pdf oraz dodatkowo dwg (AutoCAD) w przypadku rysunków (schematów) - jeżeli zostaną udostępnione wcześniej przez Zamawiającego."
5. Zamawiający określił w Załączniku nr 1 do umowy swoje wymagania odnośnie różnego rodzaju opraw oświetleniowych. Czy są to wymagania ostateczne, czy istnieje możliwość niewielkich zmian w opisie technicznym - np. w zakresie ochrony przed olśnieniem lub możliwości montażu natynkowo (żadna oprawa nie jest jednocześnie przystosowana do montażu podtynkowego i natynkowego) itp.


Odpowiedź:
1.Około 19 500 punktów świetlnych
2.Nie Zamawiający nie posiada plików DWG,inwentaryzacja pomieszczeń w zakresie zadania
3.Powierzchnia Szpitala to około 92 000 m2
4.Nie
5.Nie wymagania nie są ostateczne.Oświetlenie po modernizacji musi jednak spełniać obecnie obowiązujące normy dla pomieszczeń w których będą montowane.
2024-05-29 13:25 Dorota Zdrojewska W jaki sposób Zamawiający ma zabezpieczone środki finansowe na wypłatę wynagrodzenia Wykonawcy, gdyż z praktyki wynika, iż Szpital nie realizuje zobowiązań zawartych z Wykonawcami umów.

Odpowiedź: W odpowiedzi na powyższe zapytanie informuję, że Zamawiający, którym jest spzoz jako jednostka sektora finansów publicznych zabezpiecza środki na realizację zawieranych umów poprzez sporządzanie stosownych planów finansowych jednostki na podstawie:
• art. 53 ustawy z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej,
• art. 31 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych
• § 8 pkt 2 statutu RSS w Grudziądzu wprowadzonego uchwałą Rady Miasta Grudziądz Nr: XLUII/406/21 z 25.06.2021 r.
Szpital posiada podpisane kontrakty finansowe z NFZ-em, kore gwarantują mu środki finansowe (przychody). Przychody te zostały wskazane w w/w planie finansowym jako prognozy na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy o finansach publicznych.

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 Wykonanie audytu energetycznego (w zakresie oświetlenia), projektu modernizacji, dokumentacji kosztorysowej i obliczeń natężenia oświetlenia pomieszczeń w budynkach Regionalnego Szpitala Specjalistycznego w Grudziądzu wg załącznika 1 dostawa Regionalny Szpital Specjalistyczny im. dr Władysława Biegańskiego
Dr. Ludwika Rydygiera 15/17
86-300, Grudziądz
(0)
Kursy walut NBP , EUR: 4.3286 PLN

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena 100% Wartość oferty (Zamawiający wymaga załączenia pliku) 0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 707