Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 16-05-2024 15:46:00 |
Składania : | 05-06-2024 12:00:00 |
Otwarcia : | - |
Tryb: | Szacowanie wartości zamówienia |
Rodzaj: | Dostawy |
Szanowni Państwo,
informujemy, że poniższe postępowanie ma charakter szacowania wartości zamówienia.
Dlaczego warto odpowiedzieć na szacowanie wartości zamówienia?
Informujemy, iż niniejsze postępowanie nie stanowi zaproszenia do składania ofert w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy, czy też udzielenia zamówienia i nie stanowi części procedury udzielania zamówienia publicznego realizowanego na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych.
Jednocześnie Zamawiający zastrzega, że odpowiedź na niniejsze postępowanie o charakterze szacowania ceny może skutkować:
zaproszeniem do złożenia oferty lub/i
zaproszeniem do negocjacji warunków umownych lub
zawarciem umowy, której przedmiot został określony w niniejszym postępowaniu.
W przypadku pytań:
technicznych lub merytorycznych, proszę o kontakt za pośrednictwem przycisku "Wyślij wiadomość do zamawiającego" lub pod nr tel 32 441 90 00.
związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus pod nr 22 101 02 02, czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 17:00.
Oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy. Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.
2024-05-31 10:27 | Joanna Nowicka | Zamawiający udziela wyjaśnień i odpowiedzi na kolejne, zadane pytania. |
2024-05-29 10:36 | Joanna Nowicka | W związku z pojawiającymi się kolejnymi pytaniami do zapytania o szacowanie przedmiotu zamówienia, Zamawiający informuje, że przedłużył termin składania ofert do 05.06.2024 r. godz. 12:00 - jako czas niezbędny do udzielenia wyjaśnień/odpowiedzi. |
2024-05-27 12:02 | Joanna Nowicka | Zamawiający zamieszcza również odpowiedzi w pliku. Poprzedni komunikat jest nieczytelny. |
2024-05-27 11:51 | Joanna Nowicka |
Zamawiający
udziela
wyjaśnień
i
odpowiedzi
na
zadane
pytania: Pytanie 1: Wariant 1 Dotyczy puntu 2 a. Wstępnego Opisu Przedmiotu Zamówienia –cena wymaganej platformy sprzętowej wraz ze wszystkimi wymaganymi licencjami. Proszę o wyjaśnienie czy zamawiający oczekuje podania ceny samego sprzętu HW czy też wyceny całego Appliance systemu SIEM wraz z licencjami SIEM? Odpowiedź: Zamawiający informuje, że oczekuje podania ceny appliance (HW) systemu SIEM wraz z licencjami SIEM oraz innymi licencjami wymaganymi do uruchomienia systemu w siedzibie Zamawiającego. Pytanie 2: Na jaki okres ma być licencja ma być wyceniona licencja dla każdego wariantu i etapu? Odpowiedź: Zamawiający informuje, że licencje powinny zostać wycenione w taki sposób aby możliwe było wykorzystanie wszystkich wdrożonych elementów systemu SIEM przez okres 3 lat. Pytanie 3: Dotyczy punktu 5 (ETAP 1) Wstępnego Opisu Przedmiotu Zamówienia, Dotyczy punktu 6 (ETAP 2) Wstępnego Opisu Przedmiotu Zamówienia, Dotyczy punktu 7 (ETAP 3) Wstępnego Opisu Przedmiotu Zamówienia Proszę o wyjaśnienie czy zamawiający oczekuje podania ceny licencji systemu SIEM czy również wyceny całego Appliance systemu SIEM wraz z licencjami SIEM? Na jaki okres być wyceniona licencja dla każdego etapu? Odpowiedź: Niniejsze zapytanie nie stanowi zapytania ofertowego zakończonego zamówieniem, ale jest jedynie zapytaniem wstępnym pozwalającym na oszacowanie kosztów jakie Zamawiający musi przeznaczyć na realizację zadanie przez okres kilku lat. Zamawiający oczekuje zatem oferty przedstawiającej wiele wariantów z podaniem (jeśli to możliwe) cen bazowych. Należy w ofercie wskazać koszty jakie zamawiający musi ponieść na realizację danego etapu w wariantach instalacji systemu na sprzęcie zamawiającego i wariancie dostarczenia gotowego Appliance wraz z wymaganymi licencjami. Pytanie 4: Proszę o potwierdzenie czy zamawiający oczekuje rozwiązania w klastrze HA? Odpowiedź: W przypadku instalacji systemu w środowisku wirtualnym Zamawiającego mechanizmy wysokiej dostępność zapewnione będą przez system wirtualizacyjny, jednak w przypadku dostarczenia systemu wraz ze sprzętem Zamawiający dopuszcza niedostępność systemu przez czas nie większy niż 1 godzina. Konieczne zatem jest przedstawienie mechanizmów wysokiej dostępności oraz ich wycena. Pytanie 5: Pkt 15 Zamawiający wymaga przedstawienia możliwych wariantów wsparcia dla wdrożonego systemu. Czy wsparcie ma również obejmować rozszerzone wsparcie wykonawcy, czy tylko wsparcie producenta. Zwracamy się z prośbą o przesunięcie terminu złożenia oferty cenowej na 29 maja 2024 r. Przedłużenie terminu pozwoli nam w sposób rzetelny określić cenę ofertową. Odpowiedź: Zamawiający prosi o przedstawienie i wycenę dostępnych wariantów wsparcia. Termin został odpowiednio wydłużony. Pytanie 6: Czy na każde MJO należy przyjąć oddzielny kolektor i procesor danych, czy logi wysyłane są do centralnego ośrodka, aby tam zostać przetworzone? Odpowiedź: Zamawiający informuje, logi będą przesyłane do centralnej lokalizacji Zamawiającego. Pytanie 7: Gdzie znajduje się fizycznie serwer Active Directory łączący wszystkie MJO (wspomniany w pkt 7 OPZ)? W ramach którego etapu powinien on zostać objęty monitorowaniem? Odpowiedź: Zamawiający informuje, że wdrożenie będzie obejmować 6 serwerów. Serwery zwirtualizowane w centralnej lokalizacji Zamawiającego. Zamawiający informuje, że serwery Active Directory dla MJO znajdują się w siedzibie zamawiającego. Powinny być objęte monitorowaniem w 1 etapie. Pytanie 8: Czy dla NDR należy przyjąć licencje systemu SIEM (przetwarzanie jego logów)? Zapytanie wspomina o możliwości analizy/integracji z NDR (pkt 8), jednak nie wskazano wprost, że ma zostać zintegrowane (i w którym etapie to działanie ma być realizowane)? Odpowiedź: Zamawiający oczekuje możliwości integracji z systemem NDR w przyszłości. Pytanie 9: Ile osób należy liczyć do szkolenia z systemu SIEM (pkt 13 Wstępnego OPZ)? Odpowiedź: Zamawiający informuje, że szkolenie powinno zostać przeprowadzone dla min. 6 pracowników (2 administratorów systemu, 4 analityków/użytkowników pracujących przy obsłudze danych). Pytanie 10: Czy w obecnej infrastrukturze Zamawiającego logi są już gdzieś centralizowane? Czy narzędzie do centralizacji logów będzie mogło zostać wykorzystane do przekazywania logów do wdrażanego systemu SIEM? Odpowiedź: Zamawiający informuje, że aktualnie logi nie są centralizowane w jednym narzędziu. Pytanie 11: Czy Zamawiający definiuje ramy czasowe, w ramach których powinny być realizowane poszczególne etapy? Odpowiedź: Zamawiający nie definiuje ram czasowych, w których powinny być realizowane poszczególne etapy. Pytanie 12: Jaki jest oczekiwany przez Zamawiającego zakres wdrożenia systemu SIEM? Czy wdrożenie ma obejmować: • Instalację sprzętu/oprogramowania w ośrodkach, • Podłączenie źródeł danych do systemu SIEM, • przygotowanie reguł korelacji (niebędących w podstawowym pakiecie reguł dostarczanych przez producenta), • inne, dodatkowe działania? Odpowiedź: Zamawiający informuje, że wdrożenie powinno obejmować: - Instalację sprzętu/oprogramowania w ośrodkach - TAK, - Podłączenie źródeł danych do systemu SIEM - TAK, - przygotowanie reguł korelacji (niebędących w podstawowym pakiecie reguł dostarczanych przez producenta) - TAK, - inne, dodatkowe działania: TAK (wsparcie wdrożeniowe, wsparcie powdrożeniowe, wsparcie tworzenia reguł parsowania i normalizacji pod urządzenia konkretnych marek używanych przez Zamawiającego (priorytetowo urządzenia marki Huawei)). Pytanie 13: W związku z chęcią złożenia oferty i kompleksowości Państwa zapytania ofertowego, uprzejmie prosimy o przesunięcie terminu składania ofert na dzień 10 czerwca 2024 roku. Odpowiedź: Zamawiający wydłużył czas na składanie ofert szacunkowych do dnia 29.05.2024 r. do godz. 12:00. |
2024-05-24 09:17 | Joanna Nowicka |
Informuję,
że
termin
składania
ofert
szacunkowych
ulega
wydłużeniu
do
dnia
29.05.2024
r.
godz.
12:00. Joanna Nowicka Śląska Sieć Metropolitalna Sp. z o.o. |
Komunikaty