ࡱ> ibjbj22HPjPjf68dQ[^(eeeZZZZZZZ{]1`VZ9eeeeeZHZm m m eZm eZm m PxDWPH%@U,ZZ0[DU`W`XDWDW8`|W eem eeeeeZZ9 4eee[eeee`eeeeeeeeec g: Warszawa, dn. 23.10.2024 r. SZACOWANIE WARTOZCI ZAMWIENIA Okrgowy Inspektorat SBu|by Wiziennej w Warszawie realizuje projekt pn. ,,Kompleksowe dziaBania szkoleniowo-aktywizacyjne majce na celu przygotowanie osb odbywajcych kar pozbawienia wolno[ci do skutecznego powrotu na rynek pracy i do spoBeczeDstwa po zakoDczeniu odbywania kary pozbawienia wolno[ci . W ramach projektu, na terenie jednostek penitencjarnych podlegBych Dyrektorowi Okrgowemu SBu|by Wiziennej w Warszawie realizowane bd cykle szkoleniowe z zakresu podnoszenia tzw. mikkich kompetencji zawodowych. Celem zaj kompetencyjnych z zakresu aktywizacji zawodowej jest wsparcie w aktywnym poszukiwaniu pracy poprzez uzupeBnienie wiedzy i niezbdnych umiejtno[ci oraz przygotowanie do lepszego i skuteczniejszego radzenia sobie w poszukiwaniu i podejmowaniu zatrudnienia. Zakres tematyczny zaj obejmuje maksymalnie 11 obszarw, wskazanych poni|ej. Zamawiajcy zastrzega jednak, |e tematyka poszczeglnych zaj dla danej grupy zale|e bdzie od potrzeb zgodnych z Indywidualnymi Programami Rozwoju Zawodowego. Oznacza to, i| jeden temat zaj mo|e zosta przeprowadzony w wikszej ilo[ci godzin dla jednej grupy uczestnikw, a innej grupy zupeBnie inny moduB. Zostanie to uwzgldnione w szczegBowych harmonogramach dostosowanych po poszczeglnych grup szkoleniowych. Wykonawca zobowizany jest do dostosowania programu szkoleD do specyficznych potrzeb grupy docelowej, z uwzgldnieniem ich kontekstu |yciowego oraz mo|liwo[ci psychofizycznych. Zamawiajcy wymaga |eby szkolenia aktywizacyjne obligatoryjnie uwzgldniBy programy dla ni|ej podanych tematw aktywizacji. Poni|ej gBwne bloki tematyczne i zagadnienia, ktre bd m.in. przedmiotem omwienia na szkoleniu: MODUA 1. Racjonalne gospodarowanie czasem : celem moduBu jest pomoc uczestnikom w lepszym zarzdzaniu swoim czasem zarwno w trakcie odbywania kary, jak i po jej zakoDczeniu, przygotowujc ich do reintegracji spoBecznej oraz zwikszajc ich szanse na udane funkcjonowanie w spoBeczeDstwie, ze szczeglnym uwzgldnieniem ni|ej wymienionych w zagadnieD: Zarzdzanie czasem w warunkach ograniczonej wolno[ci: Przedstawienie technik planowania i organizacji dnia w [rodowisku zamknitym, w tym efektywne wykorzystanie dostpnych zasobw i narzdzi. Ustalanie celw i priorytetw: Nauka wyznaczania celw krtko- i dBugoterminowych, zarwno w trakcie odbywania kary, jak i po jej zakoDczeniu, z uwzgldnieniem realistycznych priorytetw. Techniki koncentracji i unikania prokrastynacji: wiczenia majce na celu popraw zdolno[ci do koncentracji, skutecznego planowania zadaD i unikania odkBadania obowizkw na pzniej. Balans midzy czasem na obowizki a czasem na rozwj osobisty: Zasady zarzdzania czasem w sposb, ktry pozwala na efektywne wykonywanie obowizkw oraz rozwj umiejtno[ci osobistych i zawodowych. Przygotowanie do |ycia po opuszczeniu zakBadu karnego: Porady dotyczce organizacji czasu po wyj[ciu na wolno[, z naciskiem na planowanie dnia, zarzdzanie codziennymi obowizkami, prac, i czasem na relacje spoBeczne. MODUA 2. Autoprezentacja: Celem moduBu jest rozwj umiejtno[ci komunikacyjnych i wizerunkowych wizniw, co zwikszy ich szanse na skuteczn reintegracj spoBeczn oraz podjcie aktywno[ci zawodowej po opuszczeniu zakBadu karnego, ze szczeglnym uwzgldnieniem ni|ej wymienionych w zagadnieD: Rozwoju umiejtno[ci komunikacyjnych: Nauka skutecznego wyra|ania my[li i emocji w r|nych sytuacjach spoBecznych i zawodowych. wiczenie technik prezentacji, w tym mowy ciaBa, tonu gBosu, kontaktu wzrokowego oraz umiejtno[ci sBuchania. Budowania pozytywnego wizerunku: Przekazanie wiedzy na temat tworzenia profesjonalnego i adekwatnego wizerunku, dostosowanego do r|nych sytuacji |yciowych, w tym rozmw kwalifikacyjnych. Warsztaty na temat znaczenia ubioru, higieny osobistej oraz odpowiedniego przygotowania do wystpieD publicznych. Przygotowania do rozmw kwalifikacyjnych: Symulacje rozmw kwalifikacyjnych z naciskiem na autoprezentacj, budowanie pewno[ci siebie oraz radzenie sobie ze stresem. Tworzenie spersonalizowanych scenariuszy rozmw, dostosowanych do indywidualnych planw zawodowych uczestnikw. Budowania relacji interpersonalnych: Nauka nawizywania i utrzymywania pozytywnych relacji midzyludzkich, zarwno w kontek[cie zawodowym, jak i osobistym. Warsztaty z zakresu asertywno[ci, zarzdzania konfliktem oraz umiejtno[ci negocjacyjnych. Indywidualne sesje coachingowe: Indywidualne sesje z trenerami, ktre umo|liwi uczestnikom prac nad ich specyficznymi potrzebami w zakresie autoprezentacji i rozwoju osobistego. MODUA 3. Sztuka rozmowy i spokojnego argumentowania: Celem moduBu jest rozwj umiejtno[ci komunikacyjnych wizniw, ze szczeglnym uwzgldnieniem sztuki prowadzenia rozmw oraz spokojnego, konstruktywnego argumentowania. ModuB ma na celu popraw zdolno[ci osadzonych do nawizywania i utrzymywania pozytywnych relacji interpersonalnych, co wpBynie na ich reintegracj spoBeczn oraz efektywne funkcjonowanie w przyszBym [rodowisku zawodowym, ze szczeglnym uwzgldnieniem: Nauki aktywnego sBuchania: Rozwijanie umiejtno[ci skupienia na rozmwcy, rozumienia jego perspektywy oraz wycigania trafnych wnioskw. wiczenia w sBuchaniu bez przerywania, co pozwala na peBniejsze zrozumienie rozmwcy i budowanie zaufania. Rozwijania sztuki prowadzenia rozmowy: Nauka inicjowania, prowadzenia oraz koDczenia rozmw w sposb uprzejmy i profesjonalny, z poszanowaniem drugiej osoby. Przekazywanie wiedzy na temat struktury rozmowy, umiejtno[ci zadawania pytaD oraz skutecznego przekazywania informacji. Spokojnego argumentowania: Nauka formuBowania jasnych, logicznych i przekonujcych argumentw, bez uciekania si do agresji lub manipulacji. wiczenia w obronie wBasnych pogldw przy jednoczesnym szacunku dla odmiennych opinii i stanowisk rozmwcy. Rozwizywania konfliktw: Techniki zarzdzania emocjami i stresem w trakcie rozmw trudnych, konfliktowych lub stresujcych. Nauka kompromisu, negocjacji oraz znajdowania rozwizaD satysfakcjonujcych dla obu stron. Praktycznych wiczeD i symulacji: Organizacja symulacji sytuacji |yciowych i zawodowych, w ktrych uczestnicy bd mogli praktykowa sztuk rozmowy i argumentowania. Analiza przypadkw i scenariuszy, pozwalajca uczestnikom na zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce. MODUA 4. Radzenie sobie z negatywnymi emocjami : ModuB ma na celu wyksztaBcenie w[rd wizniw umiejtno[ci zarzdzania emocjami, co przyczyni si do zmniejszenia agresji, poprawy relacji interpersonalnych oraz zwikszenia zdolno[ci do skutecznej reintegracji spoBecznej i zawodowej po opuszczeniu zakBadu karnego, ze szczeglnym uwzgldnieniem: Zrozumienia emocji: Edukacja na temat r|nych rodzajw emocji, ze szczeglnym uwzgldnieniem negatywnych emocji takich jak zBo[, gniew, frustracja, smutek czy lk. Nauka rozpoznawania wBasnych emocji oraz zrozumienia, skd si bior i jakie mog mie konsekwencje dla zachowaD i relacji z innymi ludzmi. Technik zarzdzania emocjami: techniki radzenia sobie z negatywnymi emocjami m.in.: relaksacyjne, oddechowe, mindfulness oraz inne metody obni|ania poziomu stresu. wiczenia w samokontroli, ktre pozwol uczestnikom na [wiadome reagowanie na trudne sytuacje zamiast reagowania impulsywnie. Pracy nad agresj i impulsywno[ci: nauka rozpoznawania momentw, w ktrych pojawia si impuls do agresywnego zachowania, oraz technik, ktre pomagaj ten impuls opanowa. Warsztaty dotyczce konstruktywnych sposobw wyra|ania gniewu i frustracji, takich jak asertywno[ i komunikacja bez przemocy. Radzeniem sobie z poczuciem winy i wstydem: sesje po[wicone zrozumieniu i akceptacji wBasnych bBdw oraz pracy nad poczuciem winy i wstydem, ktre czsto towarzysz osobom osadzonym. wiczenia na temat budowania pozytywnego obrazu siebie i wypracowywania zdrowszych mechanizmw reagowania na trudne emocje. Praktycznych wiczeD i symulacji: Organizacja wiczeD, ktre pomog uczestnikom zastosowa nauczone techniki w codziennych sytuacjach, zarwno w warunkach izolacji, jak i po wyj[ciu na wolno[. Symulacje trudnych sytuacji, w ktrych uczestnicy bd mogli wiczy zarzdzanie swoimi emocjami w bezpiecznym [rodowisku. MODUA 5. WspBczesne metody poszukiwania pracy: Celem moduBu jest przekazanie uczestnikom aktualnej wiedzy na temat wspBczesnych metod poszukiwania pracy oraz wyposa|enie uczestnikw w umiejtno[ci niezbdne do skutecznego aplikowania o zatrudnienie w dzisiejszym rynku pracy, z uwzgldnieniem wykorzystania nowoczesnych narzdzi i technik rekrutacyjnych, ze szczeglnym uwzgldnieniem: Zrozumienia wspBczesnego rynku pracy: Przekazanie wiedzy na temat obecnych trendw na rynku pracy, w tym najnowszych wymagaD pracodawcw oraz preferencji pracownikw. Analiza zmieniajcych si bran|, umiejtno[ci poszukiwanych przez pracodawcw oraz wpBywu cyfryzacji na poszukiwanie pracy. Wykorzystania narzdzi online i platform rekrutacyjnych: nauka korzystania z popularnych platform rekrutacyjnych, takich jak LinkedIn, Pracuj.pl, Indeed oraz innych narzdzi do poszukiwania pracy. Szkolenie z zakresu efektywnego tworzenia i zarzdzania profilami zawodowymi w sieci, w tym budowania profesjonalnego wizerunku online. Przygotowania do rozmw kwalifikacyjnych: Szkolenie z zakresu przygotowania do rozmw kwalifikacyjnych, obejmujce techniki efektywnej autoprezentacji, radzenia sobie ze stresem oraz odpowiedzi na trudne pytania. Symulacje rozmw kwalifikacyjnych, ktre pozwol uczestnikom na praktyczne zastosowanie zdobytych umiejtno[ci. Zarzdzania sieci kontaktw zawodowych: Nauka budowania i zarzdzania sieci kontaktw zawodowych, w tym techniki networkingu, korzystania z mentorw oraz utrzymywania relacji z byBymi pracodawcami i kolegami z bran|y. Wykorzystanie narzdzi online do budowania i rozwijania sieci kontaktw zawodowych. Strategii aplikowania o prac: Omwienie r|nych strategii aplikowania o prac, w tym bezpo[redniego kontaktowania si z pracodawcami, udziaBu w targach pracy, korzystania z programw sta|owych i wolontariackich jako krok do uzyskania zatrudnienia. Praktyczne wiczenia w zakresie skutecznego wyszukiwania ofert pracy i aplikowania na nie. MODUA 6. Rozmowa z potencjalnym pracodawc: ModuB ma na celu rozwinicie umiejtno[ci niezbdnych do skutecznej autoprezentacji, budowania pozytywnego wizerunku oraz przedstawiania swoich kompetencji w sposb przekonujcy, co zwikszy szanse na znalezienie zatrudnienia po opuszczeniu zakBadu karnego, ze szczeglnym uwzgldnieniem: Przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej: Przekazanie wiedzy na temat procesu rekrutacyjnego, standardowych etapw rozmowy kwalifikacyjnej oraz oczekiwaD pracodawcw wobec kandydatw. Nauka, jak zbiera informacje o potencjalnym pracodawcy oraz przygotowywa si do rozmowy w kontek[cie wymagaD konkretnego stanowiska. Autoprezentacji i budowaniu pozytywnego wizerunku: Szkolenie z zakresu skutecznej autoprezentacji, obejmujce takie aspekty jak pierwsze wra|enie, mowa ciaBa, ton gBosu, a tak|e umiejtno[ odpowiedniego ubioru na rozmow kwalifikacyjn. wiczenia w zakresie formuBowania wypowiedzi, ktre akcentuj mocne strony, do[wiadczenia i kompetencje zawodowe uczestnikw. Odpowiadania na trudne pytania: Nauka radzenia sobie z trudnymi pytaniami, w tym pytaniami dotyczcymi przeszBo[ci kryminalnej, przerw w zatrudnieniu oraz motywacji do pracy po odbyciu kary. wiczenia z zakresu konstruktywnego przedstawiania swojej historii, skupiajc si na pozytywnych aspektach, takich jak ch zmiany, rozwj osobisty oraz zdobyte umiejtno[ci. Symulacji rozmw kwalifikacyjnych: Organizacja symulowanych rozmw kwalifikacyjnych, w trakcie ktrych uczestnicy bd mogli przewiczy nabyte umiejtno[ci w praktyce. Otrzymywanie feedbacku od trenerw, ktry pozwoli na popraw i wzmocnienie kluczowych kompetencji. Tworzenia dokumentw aplikacyjnych: Warsztaty z pisania CV oraz listw motywacyjnych, ktre skutecznie prezentuj kwalifikacje i do[wiadczenie uczestnikw. Indywidualne sesje doradcze, w trakcie ktrych uczestnicy otrzymaj pomoc w przygotowaniu profesjonalnych dokumentw aplikacyjnych dostosowanych do wymagaD rynku pracy. MODUA 7. Przygotowanie nowoczesnych dokumentw aplikacyjnych: ModuB ma na celu wyposa|enie wizniw w umiejtno[ci potrzebne do skutecznego przygotowania dokumentw takich jak CV, list motywacyjny oraz inne materiaBy aplikacyjne, co zwikszy ich szanse na znalezienie zatrudnienia po opuszczeniu zakBadu karnego, ze szczeglnym uwzgldnieniem ni|ej wymienionych w zagadnieD: Edukacji na temat dokumentw aplikacyjnych: Przekazanie wiedzy na temat podstawowych rodzajw dokumentw aplikacyjnych, takich jak CV, list motywacyjny oraz referencje. Omwienie najnowszych trendw i standardw w tworzeniu dokumentw aplikacyjnych, w tym formatowania, struktury i tre[ci. Tworzenia profesjonalnego CV: Warsztaty z pisania CV, obejmujce tematy takie jak struktura dokumentu, prezentacja do[wiadczenia zawodowego, umiejtno[ci oraz osignicia. Praktyczne wiczenia w dostosowywaniu CV do konkretnych ofert pracy, uwzgldniajc wymagania pracodawcy i specyfik bran|y. Pisania efektywnych listw motywacyjnych: Nauka pisania listw motywacyjnych, ktre efektywnie prezentuj motywacj do pracy, zainteresowanie stanowiskiem oraz dlaczego kandydat jest odpowiedni na dane stanowisko. wiczenia w tworzeniu indywidualnych listw motywacyjnych dostosowanych *.04:<>FHJLN  " F Ƿvof]ffUUUUUUUMMUH h3!\h3!h3!5h3!h3!\h5 5CJaJh3!5CJaJ hx+haha5CJaJ+hZ0hZ05CJOJPJQJaJnHtH#hZ0hZ05CJOJQJ^JaJhlCJPJ^JaJnHtHhh CJPJ^JaJnHtHh5CJPJ^JaJnHtHh3!CJPJ^JaJnHtH$hZ0hZ0CJPJ^JaJnHtH h^JHLN L $a$gd3!$dd[$\$a$gd3! $ a$gd3! $`a$gd3!$a$gd3!$a$gd3!$a$gda &dhgda$ dha$gdZ0  x z XZRXZ .8:NjDFTùòêêhs<h3!>* hs<h3!hs<h3!5\h3!h3!h3!PJ^JnHtHh [h3!5B*\phh [h3!5\h# h3!\h3!h3!\CTHJL~rt  J L N ~ """"""""z$|$$$$*%,%.%&&&&&,''''p( ) )))R)***6+b,d,f,,---00P01112 2T2222:4<4n4.606`677h*+h3!>* h3!>* hs<h3!hs<h3!5\hs<h3!>*h3!T L N ""|$.%&' )*d,f,-01 22<4067V9996<<? $a$gd3!7 8R9T9V9999Z:2<4<6<<<<??P?ZA\AABBBCCCCCDD"F$FdFjHlHnHHHHIJJJJJJKKLMNnNPPPPPQRRRRR*S,S@SBSzSTUUUUU:VWWW6X8X:XXXh&lh3!5\ h3!>*h&lh3!>*h*+h3!5\h3!h*+h3!>*S?\ABCC$FnHHHJJKNPRR,SUW8X:XZZZ]\]4`c(eg $a$gd3!XXVZXZZZZZZZ*[\]]Z]\]]]]2`4`J`L`p`cc c"cRcdd&e(e8e:eleggg.hii&jjjjjjjllll$mnoooJoLoozq|q~q҄Ԅ(.8:JPPRTh@h3!>*U hs<h3!h&lh3!5\ h3!>*h&lh3!>*h3!Rggjl>o~qT*BRHZ֛؛ $a$gd3!do konkretnych ofert pracy, z uwzgldnieniem do[wiadczeD |yciowych i zawodowych uczestnikw. Przygotowania dodatkowych dokumentw: Wsparcie w tworzeniu innych dokumentw aplikacyjnych, takich jak referencje, certyfikaty oraz portfolio, je[li jest to wymagane w danym zawodzie. Poradnictwo w zakresie zbierania i organizowania dokumentw potwierdzajcych kwalifikacje i do[wiadczenie zawodowe. Indywidualnych sesji doradczych: Przeprowadzanie indywidualnych sesji doradczych, podczas ktrych uczestnicy bd mogli otrzyma wsparcie w zakresie personalizacji i doskonalenia swoich dokumentw aplikacyjnych. Analiza i feedback dotyczcy stworzonych dokumentw, umo|liwiajcy popraw i dopasowanie ich do wymogw rynku pracy. Wsparcia w zakresie aplikacji elektronicznych: Szkolenie dotyczce przygotowania dokumentw aplikacyjnych w formie elektronicznej, z uwzgldnieniem zasad przesyBania aplikacji przez Internet oraz korzystania z platform rekrutacyjnych. Pomoc w tworzeniu i zarzdzaniu elektronicznymi wersjami dokumentw aplikacyjnych oraz wypeBnianiu formularzy aplikacyjnych online. MODUA 8. Samoocena: ModuB ma na celu popraw samoakceptacji, zwikszenie pewno[ci siebie oraz motywacji do dziaBania, co wpBynie pozytywnie na ich proces resocjalizacji i przygotowanie do reintegracji spoBecznej oraz zawodowej po opuszczeniu zakBadu karnego, ze szczeglnym uwzgldnieniem ni|ej wymienionych w zagadnieD: Zrozumienia pojcia samooceny: Edukacja na temat samooceny, jej wpBywu na zachowanie, relacje midzyludzkie i ogln jako[ |ycia. Rozpoznanie i zrozumienie wBasnych przekonaD na temat siebie oraz ich wpBywu na emocje i dziaBania. Diagnozowania i ocena wBasnej samooceny: Przeprowadzenie wiczeD diagnostycznych majcych na celu ocen aktualnego poziomu samooceny uczestnikw. Analiza indywidualnych wynikw i omwienie obszarw, ktre wymagaj poprawy. Rozwijanie pozytywnego obrazu siebie: Warsztaty dotyczce technik budowania pozytywnego obrazu siebie, takich jak pozytywne afirmacje, identyfikowanie i wykorzystywanie swoich mocnych stron oraz sukcesw. wiczenia w zakresie wybaczania sobie przeszBych bBdw i zaakceptowania siebie w peBni. Zarzdzania krytyk i pora|kami: Nauka zdrowego radzenia sobie z krytyk oraz pora|kami, rozwijanie umiejtno[ci przekuwania ich w nauk i motywacj do dalszego rozwoju. Techniki radzenia sobie z negatywnymi my[lami oraz budowania odporno[ci psychicznej. Praktycznych wiczeniach i symulacjach: Organizacja wiczeD, ktre pomog uczestnikom praktycznie zastosowa techniki zwikszania samooceny w codziennych sytuacjach. Symulacje sytuacji |yciowych, w ktrych uczestnicy bd mogli zastosowa nauczone techniki i strategie zarzdzania samoocen. Indywidualnych sesji coachingowe: Przeprowadzanie indywidualnych sesji coachingowych majcych na celu wsparcie uczestnikw w rozwijaniu samooceny oraz wyznaczaniu osobistych celw rozwojowych. Opracowanie indywidualnych planw dziaBaD, ktre pomog uczestnikom w dBugotrwaBym budowaniu i utrzymywaniu pozytywnej samooceny. MODUA 9. Motywacja do pracy: ModuB ma na celu pomoc uczestnikom w odkrywaniu osobistych motywacji, budowaniu pozytywnego nastawienia do pracy oraz rozwijaniu umiejtno[ci, ktre przyczyni si do ich skutecznej reintegracji spoBecznej i zawodowej po opuszczeniu zakBadu karnego, ze szczeglnym uwzgldnieniem ni|ej wymienionych w zagadnieD: Zrozumienie zrdeB motywacji: Edukacja na temat r|nych zrdeB motywacji, takich jak cele osobiste, zawodowe, wewntrzne i zewntrzne czynniki motywujce. Analiza indywidualnych zrdeB motywacji uczestnikw oraz zrozumienie, jak te zrdBa mog wpBywa na ich ch do pracy i d|enie do celw. Wyznaczaniu celw i planowaniu: Nauka technik wyznaczania realistycznych i osigalnych celw zawodowych oraz osobistych, ktre mog stanowi motywacj do pracy. Opracowanie planw dziaBania, ktre pomog uczestnikom w realizacji tych celw oraz monitorowaniu postpw. Budowaniu pozytywnego nastawienia: Warsztaty dotyczce technik budowania pozytywnego nastawienia do pracy, radzenia sobie z negatywnymi my[lami oraz utrzymywania motywacji w obliczu wyzwaD. wiczenia w zakresie rozwijania poczucia wBasnej warto[ci, pewno[ci siebie oraz umiejtno[ci radzenia sobie ze stresem i niepewno[ci. Motywowaniu do aktywno[ci zawodowej: Szkolenie dotyczce sposobw motywowania siebie do aktywnego poszukiwania pracy oraz anga|owania si w programy rehabilitacyjne i szkoleniowe. Praktyczne wiczenia majce na celu rozwijanie umiejtno[ci pracy w zespole, inicjatywy oraz samodzielno[ci. Wspieraniu przez mentorw i grupy wsparcia: Organizacja spotkaD z mentorami oraz grup wsparcia, ktre bd mogBy oferowa wsparcie i inspiracj w zakresie motywacji do pracy. Sesje grupowe oraz indywidualne, w ramach ktrych uczestnicy bd dzieli si swoimi do[wiadczeniami, sukcesami oraz trudno[ciami. Praktycznych wiczeniach i symulacjach: Symulacje sytuacji zwizanych z poszukiwaniem pracy i jej podjciem, ktre pomog uczestnikom zastosowa nauczone techniki motywacji w praktyce. wiczenia majce na celu rozwijanie umiejtno[ci skutecznego radzenia sobie z trudno[ciami oraz utrzymywania motywacji w dBugoterminowym procesie rozwoju zawodowego. MODUA 10. Zarzdzanie bud|etem: ModuB ma na celu wyposa|enie uczestnikw w umiejtno[ci niezbdne do efektywnego zarzdzania osobistymi finansami, planowania bud|etu, oszczdzania oraz unikania zadBu|enia, co przyczyni si do ich lepszej reintegracji spoBecznej i zawodowej po opuszczeniu zakBadu karnego, , ze szczeglnym uwzgldnieniem ni|ej wymienionych w zagadnieD: Podstawach zarzdzania finansami: Przekazanie podstawowej wiedzy na temat zarzdzania osobistymi finansami, w tym poj takich jak bud|et, dochody, wydatki, oszczdno[ci oraz dBugi. Omwienie znaczenia planowania finansowego i kontrolowania wydatkw. Tworzeniu bud|etu osobistego: Nauka tworzenia i utrzymywania bud|etu osobistego, ktry uwzgldnia zarwno staBe, jak i zmienne wydatki, a tak|e cele oszczdno[ciowe. wiczenia w zakresie [ledzenia dochodw i wydatkw, identyfikowania obszarw do optymalizacji oraz dostosowywania bud|etu do zmieniajcych si warunkw. Planowaniu oszczdno[ci i inwestycji: Warsztaty dotyczce strategii oszczdzania, planowania krtkoterminowych i dBugoterminowych celw oszczdno[ciowych. Wprowadzenie do podstawowych koncepcji inwestycyjnych, w tym bezpiecznych form inwestowania dostpnych dla osb z ograniczonymi [rodkami finansowymi. Unikaniu zadBu|enia i radzeniu sobie z dBugami: Szkolenie z zakresu technik unikania zadBu|enia, zarzdzania zobowizaniami oraz negocjowania warunkw spBaty dBugw. wiczenia praktyczne w zakresie tworzenia planw spBaty dBugw oraz radzenia sobie z problemami finansowymi. Korzystaniu z narzdzi finansowych: Nauka korzystania z narzdzi i aplikacji do zarzdzania bud|etem, takich jak arkusze kalkulacyjne, aplikacje mobilne do [ledzenia wydatkw oraz programy do planowania finansowego. wiczenia w zakresie wprowadzania danych finansowych i analizy wynikw. Praktycznych wiczeniach i symulacjach: Organizacja symulacji zarzdzania bud|etem, ktre pozwol uczestnikom na praktyczne zastosowanie nauczonych umiejtno[ci w realistycznych scenariuszach. wiczenia w zakresie analizy przypadkw oraz rozwizywania problemw finansowych w kontrolowanym [rodowisku. Indywidualne sesje doradcze: Przeprowadzanie indywidualnych sesji doradczych, w trakcie ktrych uczestnicy otrzymaj pomoc w opracowaniu i dostosowaniu osobistych planw bud|etowych. Oferowanie wsparcia w zakresie monitorowania postpw oraz dostosowywania planw finansowych do zmieniajcych si okoliczno[ci. MODUA 11. ZaBo|enie wBasnej dziaBalno[ci gospodarczej: ModuB ma na celu dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejtno[ci niezbdnych do zaBo|enia wBasnego biznesu, w tym opracowania planu biznesowego, zarzdzania finansami oraz prowadzenia dziaBalno[ci zgodnie z obowizujcymi przepisami prawa, ze szczeglnym uwzgldnieniem ni|ej wymienionych w zagadnieD: Podstawach zakBadania dziaBalno[ci gospodarczej: Wprowadzenie do podstawowych zasad zakBadania dziaBalno[ci gospodarczej, w tym wybr formy prawnej (jednoosobowa dziaBalno[ gospodarcza, spBka z o.o., itp.), rejestracja firmy oraz obowizki prawne. Omwienie procesu zakBadania dziaBalno[ci w Polsce, w tym procedur rejestracji w CEIDG, ZUS, US oraz uzyskiwania niezbdnych zezwoleD. Opracowaniu planu biznesowego: Warsztaty dotyczce tworzenia planu biznesowego, ktry obejmuje analizy rynku, strategie marketingowe, plan finansowy oraz prognozy finansowe. wiczenia praktyczne w zakresie pisania i prezentowania planu biznesowego, ktry bdzie podstaw dla przyszBego rozwoju firmy. Zarzdzaniu finansami: Nauka zarzdzania finansami przedsibiorstwa, w tym planowanie bud|etu, kontrolowanie kosztw, zarzdzanie przepBywami pieni|nymi oraz ustalanie cen produktw i usBug. Warsztaty z zakresu pozyskiwania finansowania na start dziaBalno[ci, takich jak dotacje, kredyty oraz programy wsparcia dla przedsibiorcw. Marketingu i sprzeda|y: Szkolenie z zakresu tworzenia i wdra|ania strategii marketingowych raz promowania produktw i usBug, w tym wykorzystania narzdzi online i offline. wiczenia praktyczne dotyczce budowania marki, pozyskiwania klientw oraz rozwijania strategii sprzeda|owej. Zarzdzaniu operacyjnym: Nauka zarzdzania codziennymi operacjami firmy, w tym organizacja pracy, zarzdzanie personelem oraz optymalizacja procesw operacyjnych. Praktyczne wiczenia w zakresie zarzdzania projektami oraz rozwizywania problemw operacyjnych. Przestrzeganiu przepisw prawa: Szkolenie dotyczce obowizkw prawnych zwizanych z prowadzeniem dziaBalno[ci gospodarczej, w tym przepisw podatkowych, ubezpieczeD spoBecznych oraz prawa pracy. Omwienie kwestii zwizanych z ochron danych osobowych, prawami konsumenta oraz innymi regulacjami prawnymi wpBywajcymi na dziaBalno[ firmy. Indywidualne sesje doradcze: Przeprowadzanie indywidualnych sesji doradczych, w trakcie ktrych uczestnicy bd mogli omwi swoje pomysBy biznesowe, otrzyma wsparcie w opracowaniu planw dziaBania oraz rozwizywaniu problemw. Oferowanie mentoringu i wsparcia w zakresie rozwoju biznesu oraz monitorowania postpw po zaBo|eniu dziaBalno[ci. JednostkaLiczba uczestnikwLiczba grupAreszt Zledczy w Warszawie- Grochowie ul. J. ChBopickiego 71A, 04-275 Warszawa909OddziaB Zewntrzny w Popowie ul. Nadbu|aDska 39 07-203 Popowo Parcele505Areszt Zledczy w Warszawie- SBu|ewcu ul. KBobucka 5, 02-699 Warszawa808Areszt Zledczy w Warszawie  BiaBoBce ul. Ciupagi 1 03-016 Warszawa17017Areszt Zledczy w Grjcu ul. Armii Krajowej 21 05-600 Grjec303OddziaB Zewntrzny w Stawiszynie, Stawiszyn 31, 26-800 BiaBobrzegi101ZakBad Karny w Siedlcach ul. J. PiBsudskiego 47, 08-110 Siedlce10010ZakBad Karny w PBocku ul. Sienkiewicza 22 09-402 PBock12012OddziaB Zewntrzny wPBoDsku ul. Warszawska 49 09-100 PBoDsk101ZakBad Karny w PrzytuBach Starych ul. GBwna 32 07-411 PrzytuBy Stare14014Razem80080 Czas trwania ka|dego szkolenia wynosi min. 30 godzin dydaktycznych (1 h dydaktyczna wynosi 45 min.) Szkolenia bd realizowane w okresie marzec  grudzieD 2025 r.      PAGE \* MERGEFORMAT 2 Okrgowy Inspektorat SBu|by Wiziennej w Warszawie 02-520 Warszawa, ul. Wi[niowa 50 tel. 22640 82 51, fax 22 848 62 68, email: oisw_warszawa@sw.gov.pl Projekt  Kompleksowe dziaBania szkoleniowo-aktywizacyjne majce na celu przygotowanie osb odbywajcych kar pozbawienia wolno[ci do skutecznego powrotu na rynek pracy i do spoBeczeDstwa:, finansowanego ze [rodkw Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju SpoBecznego na lata 2021  2027  INCLUDEPICTURE "cid:image001.png@01DAF3CB.E80B0D40" \* MERGEFORMAT  ֊&(*>@B,.R6NPR’8~HFH^dnpVXZԛ֛؛ڛ hQh3!5\ h3!>*h@h3!>* hs<h3!h@h3!5\h3!h5h3!>*P žҠԠ00vx"$&§<>@(*v(RTVRTVԯ֯د̱αNP(*,ڸܸ @BDz|V4 h5h3!h5h3!5\h5h3!>* hs<h3!h3!W؛ Ԡx&§@*VدαP,ܸD| $a$gd3!BZ\^lnp244RTVXjlz|`bfhj%h]ih#B*PJ^JnHphtH-h]ih#B*CJPJ^JaJnHphtH h]ih#+h]ih#5B*PJ\^JnHphtHh3!h3!\ h3!\h]h3!>*h3!h5h3!>*;^pTVXl$d$Ifa$gd $`a$gd3! $a$gd3!|[M<<$d$Ifa$gdd$Ifgdkd$$IfFFvR f@ fx f t06    44 FBapyt#bhlRD33$d$Ifa$gdd$Ifgdkd$$IfFFvR F@ fx f  t 06    44 FBapyt#jln,.2468: BDHJLNPz  X 8.常+h]ih#5B*PJ\^JnHphtH-h]ih#B*CJPJ^JaJnHphtH h]ih#%h]ih#B*PJ^JnHphtHGln.48RD33$d$Ifa$gdd$Ifgdkd$$IfFFvR F@ fx f  t 06    44 FBapyt#8:RD33$d$Ifa$gdd$Ifgdkd$$IfFFvR F@ fx f  t 06    44 FBapyt#DJNRD33$d$Ifa$gdd$Ifgdkd$$IfFFvR F@ fx f  t 06    44 FBapyt#NPRD33$d$Ifa$gdd$Ifgdkdv$$IfFFvR F@ fx f  t 06    44 FBapyt# RD33$d$Ifa$gdd$Ifgdkd^$$IfFFvR F@ fx f  t 06    44 FBapyt# RD33$d$Ifa$gdd$IfgdkdF$$IfFFvR F@ fx f  t 06    44 FBapyt#RD33$d$Ifa$gdd$Ifgdkd.$$IfFFvR F@ fx f  t 06    44 FBapyt#RD33$d$Ifa$gdd$Ifgdkd$$IfFFvR F@ fx f  t 06    44 FBapyt#RA00$d$Ifa$gd$d$Ifa$gdkd$$IfFFvR F@ fx f  t 06    44 FBapyt#>B[N>>4 dgd|<$ & Fdha$gd# $dha$gdZ0kd $$IfF,FvR f@ fx f t06    44 FBapyt#@,<>@BDFHJLNPRTVXZ\^º{wf hehhX5B*CJaJph&&&hhXj hhXUh/jhOUmHnHuh5 mHnHuhOjhOUh4h%MhahDjhDU"h [B*PJ]^JnHphtH"h#B*PJ]^JnHphtH2hZ06B*CJOJPJQJ^JaJnHphtH%BDHJNPTVZ\D$ <$Ifa$gd;Z%$ <$Ifa$gde$ <dx$Ifa$gde  <$Ifgde$a$ dgd|< ,BDNfvx~6Ƴzvkck[WWWW[h3!jh3!Uh3!CJaJh_h3!CJaJh4h;Z%hHmH sH h;Z%hhXmH sH h;Z%B*CJaJmH ph&&&sH %h;Z%h;Z%B*CJaJmH ph&&&sH %h;Z%hhXB*CJaJmH ph&&&sH hehhXB*CJaJph&&&h;Z%B*CJaJph&&& hehhX5B*CJaJph&&&h3!5B*CJaJph&&&!$ & Fdha$gd#gd3! <gd<Ykd'$$If0[, !  t64a[pyte"h [B*PJ]^JnHphtHh|<h3!jh3!Uj(h3!UmHnHtHuF 00P&P 1h:pg. A!"#$S%S Dp$$If!vh#v@ #vx #v:V F t06,5@ 5x 594 FBapyt#$$If!vh#v@ #vx #v:V F  t 06,5@ 5x 594 FBapyt#$$If!vh#v@ #vx #v:V F  t 06,5@ 5x 594 FBapyt#$$If!vh#v@ #vx #v:V F  t 06,5@ 5x 594 FBapyt#$$If!vh#v@ #vx #v:V F  t 06,5@ 5x 594 FBapyt#$$If!vh#v@ #vx #v:V F  t 06,5@ 5x 594 FBapyt#$$If!vh#v@ #vx #v:V F  t 06,5@ 5x 594 FBapyt#$$If!vh#v@ #vx #v:V F  t 06,5@ 5x 594 FBapyt#$$If!vh#v@ #vx #v:V F  t 06,5@ 5x 594 FBapyt#$$If!vh#v@ #vx #v:V F  t 06,5@ 5x 594 FBapyt#$$If!vh#v@ #vx #v:V F  t 06,5@ 5x 594 FBapyt#$$If!vh#v@ #vx #v:V F, t06,5@ 5x 594 FBapyt#Dd @AZ  C (Alogo-SW"`bAd-#! Yznd-#!PNG  IHDR'@etEXtSoftwareAdobe ImageReadyqe<"iTXtXML:com.adobe.xmp -PLTE6z5y5y:}:}8|6z9|7{8{6z;~8|"<!;~#=$=&>%>'?.D6I+A8K/D2FP(@0E4H:L6I0E)@-C9L4I,B?P8L7J3G;MDUKZEUN\IYCSN]P^HXJZAR@QGW@RR_CTQ_FVBSM\O^L[XeWdYfUcXeSaTbZfR`Vc^j]i[g_j\heokurzfpnwcnirluqys|isjt`l`khqwgqpyambmoxv~t}r{mv{~z}|xyŘŒÚƛǕÙƑÖĐțǞɟʵ׬Ҽڽۥ͡˺ڮҶׯӧζ׽ۭҢ̠ʸئκٱԤ̨Σ̴֩ϪвԹ٫аԾZ(IDATx{|E!$&WxDWV @T|eEbu!`S /=G ALoz{|RG>wW I=o9Er=IM5e8!r:pJ=Fdw|ᔚsRikĕ.B)"M-|׉\ܩREǝ=EǝZ(]U'N ~+BܩV N d*""@CB#BՒwG0rROFOQںjSxִoyWGc[m@Z(r@ԂJe[9N .[c50S~Ad]mlZ3-$eu> 5O2e5IjI Fj/ BɊlxdo=&se&1NT#)jhf$&j\Ӻ7sа+@!bLkrQiչVp ~5?Ne/j i_>xǫ:_ *Zmd>b8-MS'ư;=fz;Oq9#OVw̖Yl; j{Se?z}6çA$QLQ8M˨`LΧqKA gP:@?"vAժ4؝|il9h3b[3'Rev{%nw9$Ĵj+h>rӨ]XZ:D)?gGV-5pc KpbK)洣&k)55Ro2Od/z9v#5 q|cgX04S6J;fs?8퇱%vf+uZ>+&-L!OѰٱ˥٨EN56F .YR]OYҙ\׎ƅRgW7~v FeS]6o{ DS㵯e\ Yj4zc{PK/X% :RcUCqflC}~9-xy~(SwWWژKpUʽ3;{}XE/zF)aðI3&(QQz$hjk\JIBH8QzCl&hu)KDW>&j<o$K~Oى|J$lJ&NwvZwiݐ5=O5g3nϦfI!MV|vzBof'j'T=}EU+<2P/OIS! [[s K`#I9h'G i',w|YOJQE@fN̹M["RRN IQj:3 מG$m~=K]ٖԌl{ ӘL rmG>jxdGM]b^ʑM Xj|M>z1}|՚P[ Y z+-ãV`D(|簥6]LF~DY  Q|p迤 P89=H0bh2!,eMKF|^rsxY-emEoϟ6/IDo=zsQ#79fbVf(EU[#7%Lq{ausW_tmXM}DcĬT?6c̼(6r%:'i =JY Tj& lf}>"AziqA~|%1[Ͼ^{?>52$4ZPÞG$|3פK39yn>KlX Z0k-.6R~jjB弨p8v099rQ"Fظ=`3Y, j8fR{>'U.CZs\#qd%6Z0ZjklEM=QSεi9 ݺQelj95tzY+e5eV([ _~,Sv}q$72@ZՄ+9f֬\'LP~Q%t$8.b⬱_:@l͞ZINJ}Z_噩W3Si9;éȃeMX ׏>0hLt-GZH,]}Jt&Qj~ݒ˟-r) 6u%FC'#jaenU&l͖ZtAj+OvSJ"BGiRN r>­VB߉ Ln6Mΰz Eߞ)mv>­F˒؄|vԶjM<`j\tM^%5iesxFcCP#jߐ3kufݼI?z]ReVNOIC'FݺPYyc-_^c-zgk{P9u6Z]OuGTN]@z$NrU0lBN:M 5~j 5Slec7لDkZلt#&,xJ>cu 5J& ؄6v1&Ԭ(9`k;lBbBS_L Z~B-Vjshk. 5Ki--*v&Ԭh 5 n_hlBBF;9}Y({.1Т FB1ZK# ք:JPG]dw3.2J|ZƎ[lS`OG[@y9F3DiZ0bzSYfFD@yRc-|e M.|Z`~ G3z6w} hqEu,ڨҩsj MVCc7p}՝yC3_װͿ/rHBggOP%50pCVC1 5^Cͻn+X1Z;HRCQ .5uD5x s^ q$RR7S߇]-JFWM@i@S'ThFC֣br j:$W.U_#fySKCMCk+k9PxɹܓPSpiKJ(NQ mbƀ-2j+O/j8肚JSkmPahtvV3] a V%!??&X˩v }\Qk5XW[adf$ a, G ?ōT]T-5`E:jBNO AU)=EӲA&K D$"M+S9Uj4{8IR2T5P®15Xc4 I YQۧJz7s5ma666z֔./Zi/@;@Sوj*k/][&IOimÕBdj`|JVc/ld5Z@⌚Ԧ 5x I]Oj QU;\݊ecFQ1Վj6NjcU-u5ؖPC^u3Ѳ75>Dod՚K'I c٘jk7-.%Y釫&JofoV۳bJ-2ټ' v|n-Y 5}+ (6bFm CնC3Sڽla>WF USv^y{LTSXtLj"k 1IENDB`o$$If[!vh#v #v:V t65 54 a[pyteD:Ddv <  C Ab9J®@9 Rg9`(Yzn9J®@9 RgPNG  IHDR*M^OxsRGB pHYs+tEXtSoftwareMicrosoft Office5q8IDATx^_EɦWBH IQ(,Yg.b{6{AыZBBI!nv|o2φlf3gܙ=93ؖJR( @A!pi546 @A PxBT0 @A o(D߾Ұ@A P( Q)2P( @E~jJ @A P(D@A P( BT) + @A"@A P([ Q鷯4 P( BT  @A o(D߾Ұ@A P(:MTVZC A8z 6wύm&w @A Pظ4Q:thpQ"'Wh\rqu}BTzRYA P(6N:MT,_9#.xph^ј4,C{>ZF @A Ps:MT–ֶxp4EL.ND4F gk^ԕG{ @A PQiY7OWX\|Ռ&EPYHKELF,ΥuRA P( DGʂ%Mq}⢫nz$JDe•k4"1)vꨖt@A P(>&*s篈n},.OS:~n aMDNƦ)A)/M@A PaDTLɰmv\aJS;f.#$OoĔNV#8>z1&@:5qٍ#MZ$æ*ȉ 4$2C*+Z[[Ga`B[8lИ}kyNA ~c1L,+[c7_2@:Ni/t_IUZbT$%& e˛)%>AVxl{aP)@ձuul9iҀhuゅ S?[S^$c啎 8~ 6c@+W߶Q\SDeHcC7,iEOjnZc7Ə>yx|kƽwY'}.e–bQGeM)~ Fc-[qf:iI_cڭ::|Fp!#:E9X,.WO~z;)g\F w*>ES6df-YiHD[z&Ϟz`]):3] d?#)K.ӧ;G$_BKKK d yٳcvk,鵒d]m`No_WsO3Έp\{ &DSJ_w_\9WZx;b|'>O_\|ssso}3Ϗ/r]v%w[/9oĖ[nԧ*3mڴ8scȑ_=@jlwQ|;vS>%nvpKL_4>N<]amdo5%~Ǝ[L]G{8 ?9cs[ו}l36:V](_hll6,?DQfrE]w/{bԨQ1vj08ݗ.ZݲvGQ0`'=أDT|oٲeqwW^{guV~h0wj Wvyi%y{gAܭ+"^WV[mU堃~{"E-| Ə>|xo9<K"."#?і_Wq=T~837~̙3hg|1eʔ8S/YQQ{+V"vMozS>f߿k]I0yH%\s̉׼5Uc=|3 oxCz뭕W^$|馛~jI'QxeR̔afg/2x 5|ojlԩ_:^WWcjp{ƍ^e0{uo?\<{/xAy睕P=̞yI7_U2TM2"F"t'|r%{x84WU׻?iUjZ;*];A{^q=| _X=<]:Ѕ/}K 'PٕnҋO<1guNCzH&U!oy\s5#,Bƛ~W _}sL5 y&l=3&f̘{lL'#=GydO?r7VX 7!d`D ToL|+_9H{9TƟNG V)2j }{ӟJɩA~5+dJ`e)1GQ7=3f%ڜe=/< O!ĉ^)ȿA7K:=?_;8lr a͡C89]?O*F}_ .kxgcD~O|-{޳?st-t-T-ґ q/xdžaCa >WB3xX kdž澊r$2+A>geϵdXbaLA9l iѫX6*0?FȌI Uƽ&"2{Q"oS훒#c~["H˒ѱNiinJn{ybPvꟕTƑfs]ypaL < uQ2}#H o2!,\Qd$DȊs􃗔3եN,+ #Jle7r̀#=go-^yz>Ã̋3pyz<0`sFQf.%/{ONw.A̼}靖Ae0P dw! "@s%ED/鐈 OED lF%DD=ݟ#.셈%}Grp2EgX>epnr$l!l} )BN2,3h[oGSR23w~%EqĕSwd3vZZrA(8CX>^ ԳD-Ly7(xvLn|m /C=}Vk. @;l>[ƶ=PH3#Rw2%njwXr "PwDlxY vCR]S@{]ζz=GDʐHT?^kCՇf }xH~怱"yI{W!K)9yA$=[?yѺ*DQZiiJ9iN%4}qVіVڵzJn-H+I_vW$az↘?hDlzYlzI4 Jq 4v2ו CJ@) hhJ8B '<4 E]#(rru1ATHϛ2%_P7ezydFkCcLyj{3(:+:L<ԣX0,4% x: =i"r5 (6138ܝikC#Ԋdg@> f 9 tf$Y7d|V`_yt8"n0ݓeQRg>SydzsԣP[ >J~d‚ؘFa'x䁻7Y&_{H'MEeG$h_ \ۿ߳z6a3پ}-_K& !E"mf#aS"["/# rƖ#QWvgJ/,T\o-^Iayț_vsÕ㴙f2H*G#MZ8.Ӹה|Zjg) J9ץ|e1gɨjj(Ezg 0Һ2e 79NWN7\z<(h~,+r3Б(Ik/ ) % ]׀.AV!H(B!Gd+^Ţ ϠI!J>\&EdrȲ % 2+,K]ɇzAyI[t:xW$ &Q dO?wU(yM,!Z곁I a3|΀JD9Px;&ct.B48-b br sɮH#/r10@!;E NY3cב_MWS=x#i-q+K%MtC?#V[4!&wSVG$@1Es鄄yLr뒌K 5e$ `)sFABd\_0l"Se}IiKwa=Xnƥg;cPck|e=$*;MgzVhN֥#'aGr||q-w9ZC[bDJ9~E]Vύ k"+ՓCMFz[Wg[iмyDwy.+':i_$֑j]oU2wvP?]KYچйE<l(1 DŔs ِ-YVBh?VBv =!((/_>`džcg>y\gXؕJ"<m/NHSvK^e=$*-48F ^5YJqyqݻg<0gb\yZ~CӼΨIٲuy*4ϩY1uUL<>_5brs-VRb{yvX.Ϝ%)/E/|fۛGhBC]9 вOˌMOVƑ߈J޳rPӰ"ځdX"91=(wC`5úxBdy]DŊ!zKO Q阝Wy#7$l]U/k5bɺj-o w Ke-țֶRMoCg^}hq1qON"er#K?"M|18S̐Yj虌 O,}+}"m5, hCe[ Ɗ J)|c:ay"-sHڶ1{`V.Rq!*t,홢X[̠e #&:ɫMȞ}rRvu:ȎU䏬a}Cq`D+r`:nݖ]vv;ht7$ >Q =,y@NyǏt,[g +,]XY}~vA6+hN9k%iDm pVySI ۆ4MӐ6k5]lڜth:pZh>d)=BTBO.eY[OruO> 5NJ_5ĈDJN}HLkLGWv̸md3ʇVG ( bA { 1H3He \D'6E ;BN؀͏u6 A|,t)*K ER%y7{9( ->ot%!!<$bBE0@1}u/c Ɂ7|Frg .F 2 %8뵡oJ fwx-!RG%'BQwazg%~ǿ hԪ%m"?H{&Jv&mynsPm25yl,b(q+ e8"oasc`Ι|2bq6 7.#yG 6=Tg"gڄ;hGd9f혋\؝Xԅ $!ϩǒ 6(v!(lm*)161q9[-H,[ĔOGTjo^_8)-^Ӎ'Kɲ!kl/q5Uw`0gPvsOT-Q1 cnf%`am؃.78\NQm^C` "D6r<{a "Fȍamt ?oHp*%GB[ҬȆAE3s1 <ݵ {c ~6KTnAD`{ȔwkIksFWM҈;kGw;*gu=lGXwI! oH3ߑd1h+%cO&nWʆC o_̇jLG$F3CDV=z ;N{ܰ9z-<=uD9my@8űȯhER,rΰ"D:ۏOdcęl}7H{Oij_{c͖F g*[%ĉ4jw)oI:nF:';guAGT ֡ _gek"()fG@ŒҔrgJ$΄sY'(ٝ1(Z//ep&X?ҀX V"-˅][qV\?;gly".AlD) ڵ0ic:+l6 y ^4`"$d xI޹R?\Ca'o&oһE/H̐ҧeD_q0UcCUmVvv .}xf^rnb;d' k?d.zVTt~_kcEP8cywy&_˦ƏU^)bY2$ӧ֜ݟ; 8>D!EؽlZo$DD}mVh=P׿dX9;xZu=flS:6a 3:M$H;sۘt~Ф6khIkHH (ʿhr[ JBrmJ]IYN|^am-/$yGnB+@EQDD ll C*5M1UFܖ߈ SHܵ vQCh l~Uh2 F3F^[wyKH7c5Ey2=*E"sAH(4w FeD\ " D;LYF_a)QJu V *D:,ݼ\yM!y](w6'd YEdf; ׈0rLj@ B]9*.Qq66GeC{˾" ڝgbev,Ggk!]F# ~)<!gC#Z"TmCdR$߾7R.BcEDDcWJHi)~cXapN \AW{X `Mۋ!og>sȠ bI&i0`.lp䏎5 8ۙwbD'ۑvl!9rHzWc=v`Z+ LTT^mD6lㄱի>:fc5Q9ڮny9*Wevo&[zI -BJ޴G\{o$%0陃wI%V 1|:k t0koL;AP1k)`TՏHK* ʌ.6ݔ=~J>R3 bn[3U,œ<nucYx)1P) M^߱w>woyTqBD#rd}K9'c'9Ldu 9A,ؖl1C9:6="<}WS֢-dZޕk6Vd 䄹vefZ"ŨDJ8){?;;;ڔU%GZïm'.ȸr԰&!KʭMs}Y٠.њxbؚ_gJs8*ZOVn^ބݏBxѺk]g#!jK^[^koU{ HB }%M1so{;Wm} Wusj Vg9/u`: /IwOl,F(4@RAle}lx?9Jok-4u$ّQC^oE~W?z=.ja}DvM$Wdq$Gԏ;YLՅ|!7}N%ݬ8)1n8DFwm)ScA:ffک )bz}LvqgFK=̹)2.suSKWܕZnnGPw7qPNMrWݞR2ԒQ(lxL\IamE`oє#"d]Y"&WܷKbc沴~v/>/EFݿKIqO|lO(7t\ [:ET#Ɔ15{= ۡ'O uE[g_6]JA 0pUEtG`Gɿ-Mgo"#EIC\z>1$6y+)Qeeڤ4%ԘpT=wtJM߯J £F]&N+2&tn}9 M~إ@A`C V͒asNJ3ox˷5sErUJ׬]!\HmEu K˕1sr=oBR6=/=`sR֦WJ =@&#<DNH{(uuE$I'%.H')W̫@A!ਟb8nJk jk}%~DJQ5`gq+MUrƚ]W_x O#'BSS?-t c~NJcMD7n6Z^+@-~[Kڕ@A`#dYca:eٚT+)2y1ۧO,GeХ0sEX!KjU 9ox/-2jOe{~.77n^vp'( )4! $x;/oÞzNg}X%f<4|dI7ca{qσ 㾇ĜWD W' N?D_ *{E~J) SQU֙89Д9ʪXdUL{hQ23D^fX˂)Ҵ6֔ S})+) @A P@J{KS>[NQߚ땹imV"*SfJg梘>[/MҜUk/$3 @A %z[~x;T5Gf/{Eqό15Ea$HLiR @A PuCی~^IR(zlxѥݖ6S( @A $ݤQO)@A P( oJy@A P((DDA P( BT) + @A"@A P([ Q鷯4 P( BT  @A o(D߾Ұ@A P( Q)2P( @E~jJ @A P(D@A P( BT) + @ANk(0 @A P?A‘]۵IENDB`%x666666666vvvvvvvvv666666>666666666666666666666666666666666666666666666666hH6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666662&6FVfv2(&6FVfv&6FVfv&6FVfv&6FVfv&6FVfv&6FVfv8XV~ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@66666 OJPJQJ_HmHnHsHtHN`N Z0Normalny dCJ_HaJmHsHtH JA J Domy[lna czcionka akapituPi@P 0 Standardowy4 l4a ,k , 0 Bez listy XX |<0 Tekst dymka dCJOJQJaJmHsHtHL/L |<0Tekst dymka ZnakCJOJQJ^JaJB@B |<0NagBwekdp#2!2 |<0 NagBwek Znak> @2> |<0Stopkadp#.A. |<0 Stopka ZnakdBRd gTekst podstawowy$da$5OJPJQJaJtHZ/aZ gTekst podstawowy Znak5CJOJPJQJaJN' qN ^8@0OdwoBanie do komentarzaCJaJDD ^8@0Tekst komentarzaCJaJF/F ^8@0Tekst komentarza ZnaktH BjB ^8@0Temat komentarza5\L/L ^8@0Temat komentarza Znak 5\tH tt hXTabela - Siatka7:V08U 8 00 HiperBcze >*B*phcN^@N BX0Normalny (Web) d PJ^JtH4W 4 BX` Pogrubienie5\VCV !Z00Tekst podstawowy wcity x^\/\  Z00Tekst podstawowy wcity Znak CJaJtH T+"T #h 0Tekst przypisu koDcowego"CJaJV/1V "h 0Tekst przypisu koDcowego ZnaktH T* AT h 0OdwoBanie przypisu koDcowegoH*PK![Content_Types].xmlN0EH-J@%ǎǢ|ș$زULTB l,3;rØJB+$G]7O٭V @l8b묮7J3J:t7͍7o,q)נTi n7^R|y _o֛~ J%|,U-RЅre1m1oKLylȒLXr:b 8Hؓr(s KP, W02= $-O 8IdZ}r鋷/~?}ů3Z%7~ۏ^}^ ÎsW}7gϯw8EA痓腈;q P -Qձ'* xord|"C0hq*[{8pc(& T\REXXz76رX~gxuD.鑾M. .SAΨkM|l#@A{h"QRC5d"ٝk 0e^kppدPfaid#$c=Ęlq#DQvIb )C&]u q@p?Y4p~5x ֔D2XvY%vgv'{St{;Yb<' ]ٹc,g:G]|:Ӆ3Eq*u-hu+`l L/Na$J!|r+~wZ}7;nV䤳.7pSM!&ćrźinf?Ӭo&U$Äq3WgɇkԁGzޣOFҮR'ǚa>ٙ`W 82gK"n8$*JI f%Lّ^vVx::l}3m|PJJ5?k>}P!aIl8HTI wv-,6,n+P-jYTۃ_.C4`^gW9GzSq]=4.in6 =g٩V/B㲱CjS rcqXbmY)hFRf?c%;B=z!k ʒp!HuIAD$%QW@c]C4:O&O2@a7VKipůVlO'+WʁC"B1Иfe|7s(]G4 Ѭ^jOWn?фawBС@3IV6PK! ѐ'theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsM 0wooӺ&݈Э5 6?$Q ,.aic21h:qm@RN;d`o7gK(M&$R(.1r'JЊT8V"AȻHu}|$b{P8g/]QAsم(#L[PK-![Content_Types].xmlPK-!֧6 0_rels/.relsPK-!kytheme/theme/themeManager.xmlPK-!@theme/theme/theme1.xmlPK-! ѐ' theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsPK] iP -58 T7X j9;<>@wxz~?g؛l8NB:=?Ay{|}')028!CT # @ 0(  B S  ?H0(  hp## &&''<<x????fffffffffii_Tfff3g?ggii'E\]]^^^__``aagaIbOb?cGc@dHd)e/e"f8ffffffffffggiifffffgii=A;SRZ_9Pcgا?D%&Lx(=X #-x4o1JxA76 -8л2CY="K?: Gy SbT@]uԳ{dB&e|PWpprCmQr ^`hH) ^`hH. pp^p`hH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. ^`hH. ^`hH. ^`hH. PP^P`hH.^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJ^Jo(hHopp^p`CJOJQJo(hH@ @ ^@ `CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hHPP^P`CJOJQJo(hH ^`o(hH. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJ^Jo(hHopp^p`CJOJQJo(hH@ @ ^@ `CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hHPP^P`CJOJQJo(hH ^`hH. ^`hH. pp^p`hH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. ^`hH. ^`hH. ^`hH. PP^P`hH.^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJ^Jo(hHopp^p`CJOJQJo(hH@ @ ^@ `CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hHPP^P`CJOJQJo(hH8^8`o(. ^`hH.  L^ `LhH.  ^ `hH. x^x`hH. HL^H`LhH. ^`hH. ^`hH. L^`LhH.^`o(. ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.^`o(. ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH. hh^h`5hH. 88^8`hH. ^`hH.   ^ `hH.   ^ `hH. xx^x`hH. HH^H`hH. ^`hH. ^`hH.^`o(. ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH. hh^h`hH.88^8`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH  ^ `OJQJo(hH  ^ `OJQJ^Jo(hHoxx^x`OJQJo(hHHH^H`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH ^`B*CJOJPJQJ^Jo(ph) ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.^`OJQJo(hH ^`hH. pp^p`hH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. ^`hH. ^`hH. ^`hH. PP^P`hH.^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJ^Jo(hHopp^p`CJOJQJo(hH@ @ ^@ `CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hHPP^P`CJOJQJo(hH^`o() ^`hH. L^`LhH. e ^e `hH. 5^5`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. uL^u`LhH.^`o(. ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJ^Jo(hHopp^p`CJOJQJo(hH@ @ ^@ `CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hH^`CJOJQJo(hHPP^P`CJOJQJo(hHh^`OJQJo(hHhp^p`OJQJ^Jo(hHoh@ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHhP^P`OJQJ^Jo(hHoh ^ `OJQJo(hHK? =A S -8 ?D% S=AmQr_9A74o1Wpp cg @] Lx( ;S G #-{d&e2CY=T՘ffj} k>2REWpp>2=*Am>2>2REBg>2=E|*Am>2>2RE@]>2=|*Am>2>2RELx(>2=E *Am>2>2RE;S>2=$*Am>2|~FP"p.H4@*\_:&K^_c8e'=<Ul/Isc~ t! 5 O h V L y 05R_4HC-y#d!2"0'#z6#TR#I$;Z%":&y(~{)*av*>+%4(6k:|<k<5=:?"@^8@#AAz5A[|BE~EclF}FHSILM%MNkNbpNsNN'1SBSWrXBXhX [O[L\ja}kiobp)ktev?Twxx|'}a1M 6 _|ap*5.Ea(KSOZf3m4j^! 4 4\<9z&Z0^!]@g3G@j1j#bQ<cDN,lL.#^j g};33!L}XQySPTzgzd0N+''524rXD`#,a sWquff@4%4iDRUnknown G.[x Times New Roman5Symbol3. .[x Arial7Georgia7..{$ Calibri5..[`)TahomaC.,.{$ Calibri Light?= .Cx Courier New;WingdingsA$BCambria Math"qgg ȇ,X 4,X 4!n0ff Cq@P  $P|<2! xx# GrafMagdalena AdamczykX              Oh+'0t  $ 0 < HT\dlGrafNormalMagdalena Adamczyk2Microsoft Office Word@ @G@H%@H% ,X ՜.+,0 hp|  4f  Tytu  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~ Root Entry FH% @Data `b1Table`WordDocument HSummaryInformation(DocumentSummaryInformation8MsoDataStore0;H%PH%Q1KCSL1R00J4==20;H%PH%Item  PropertiesUCompObj {   F)Dokument programu Microsoft Word 972003 MSWordDocWord.Document.89q