ࡱ> bjbj..@DgDg2?0/////CCC8{lTC;*;(cccc2Bt,:::::::=c@h:i/22://cc=;B/c/c::j7:c0Lr8,:S;0;9@@X:@/:::;@c : EMBED Acrobat.Document.DC  Malbork, dnia 03.09.24 r. Zapytanie ofertowe o szacowanie warto[ci zamwienia Muzeum Zamkowe w Malborku zaprasza do zBo|enia oferty cenowej dotyczcej wykonania projektu aran|acji wystawy czasowej pn.  HOAD wraz przeniesieniem autorskich praw majtkowych oraz peBnieniem nadzoru autorskiego w okresie realizacji ekspozycji. INFORMACJE OGLNE: 1. Niniejsze zapytanie cenowe ma na celu przeprowadzenie szacowania warto[ci zamwienia. 2. Przedstawione zapytanie nie stanowi oferty w my[l art. 66 Kodeksu Cywilnego, jak rwnie| nie jest ogBoszeniem o zamwieniu publicznym i sBu|y wyBcznie oszacowaniu warto[ci zamwienia. 3. Przedstawiona wycena posBu|y Zamawiajcemu do ustalenia szacunkowej warto[ci zamwienia, w celu przeprowadzenia zamwienia publicznego. 4. Zamawiajcy nie dopuszcza skBadania ofert cz[ciowych. I. Okre[lenie przedmiotu zamwienia: Przedmiotem zamwienia jest opracowanie projektu aran|acji wystawy czasowej  HOAD . Wystawa prezentowana bdzie od 8 kwietnia do 30 czerwca 2025 roku. Ekspozycja bdzie docelowo zajmowa pomieszczenia: Zamku w Malborku, skrzydBo zachodnie, sale PaBacu Wielkich Mistrzw oraz Kancelarii Wielkich Mistrzw Zamku w Malborku, skrzydBo zachodnie, Wielki Refektarz CaBkowita powierzchnia wystawy to okoBo 2000 m2. Wystawa ma by upamitnieniem pisetnej rocznicy rozpadu paDstwa zakonnego w Prusach (1525 r.) na skutek ostatniej, przegranej przez krzy|akw wojny z Polsk i powstania [wieckiego, lennego ksistwa  pierwszego paDstwa luteraDskiego na [wiecie. HoBd krakowski z kwietnia 1525 roku jest punktem wyj[cia dla narracji wystawy, ktra rozpoczyna si od hoBdw wielkich mistrzw po II pokoju toruDskim, a koDczy zmianami spoBeczno-politycznymi, ktre doprowadzaj do powstania w 1701 roku krlestwa w Prusach, a po 1870 roku cesarstwa niemieckiego. Pierwsza cz[ wystawy ilustruje koDcow faz wojny trzynastoletniej, w wyniku ktrej doszBo do podziaBu terytorium zakonnego. Obszary wBczone do Korony wraz ze stoBecznym zamkiem w Malborku nazwane Prusami Krlewskimi stanowiBy tBo sporu polsko-krzy|ackiego, ktrego ostateczny finaB nastpiB wraz z zawarciem traktatu krakowskiego i zBo|eniem hoBdu lennego przez Albrechta von Brandenburg-Ansbach, byBego wielkiego mistrza, w 1525 roku. Kolejny wtek po[wicony jest w caBo[ci problematyce zale|no[ci lennej ksistwa pruskiego od Rzeczpospolitej, ktra w wyniku zawirowaD politycznych w XVII i na pocztku XVIII wieku zostaBa zniesiona i doprowadziBa do powstania niezale|nego ksistwa i krlestwa Prus. W cz[ci drugiej powracamy do czasw Albrechta Hohenzollerna, pierwszego ksicia w Prusach. Tu prezentowana jest sylwetka wBadcy w kontek[cie ukBadu dynastycznego oraz jego dziaBalno[ jako renesansowego mecenasa w dziedzinie kultury i nauki. Czego wyrazem byBo midzy innymi zaBo|enie uniwersytetu oraz liczne fundacje artystyczne. Albrecht jako pierwszy europejski wBadca uznaB ruch reformacyjny za oficjaln konfesj w swoim paDstwie. Na wystawie pokazujemy wizerunki przywdcw reformy chrze[cijaDstwa nie uznawanej przez Rzym. Blisko[ relacji ksicia z Marcinem Lutrem uczyniBa z Prus centrum rozprzestrzeniania protestantyzmu na kraje o[cienne, w tym Litw, Inflanty i Polsk. Wystaw zamyka cz[ trzecia - historiozoficzny komentarz wybitnych malarzy polskich odwoBujcych si w swojej twrczo[ci do wydarzeD w 1525 roku. Tu widz zwrci uwag na najbardziej ikoniczne ujcie tematu hoBdu w Krakowie autorstwa Jana Matejki. Temat ten puentuj m. in. prace Marcello Bacciarellego, Tadeusza Kantora i Edwarda Dwurnika. ZaBczone wykazy muzealiw na wystaw mog ulec zmianie, w zale|no[ci od odpowiedzi instytucji, do ktrych wysBane s pro[by o ich wypo|yczenie, jednak|e tylko poprzez zmniejszenie tej liczby. Projektant mo|e zasugerowa umieszczenie zdj obiektw (reprodukcji, faximille), ktre s na li[cie, a z ww. powodw nie zostan wypo|yczone. Dla Zamawiajcego wa|na jest rwnolegBa i harmonijna wspBpraca pomidzy Wykonawc i ZespoBem MZM nad projektem aran|acji wystawy, wymiana sugestii i sposobu rozmieszczenia obiektw. Umiejscowienie obiektw (na [cianie, w gablocie, dobr zabezpieczenia) dyktowane jest zachowaniem odpowiednich warunkw konserwatorskich i bezpieczeDstwa obiektw na wystawie. Dlatego te| zalecenia, przekazane przez Zamawiajcego Wykonawcy, s nadrzdne i nie podlegaj zmianie. Oznacza to, |e je|eli obiekt ma zalecenie by umieszczony w gablocie na pBasko, to nie mo|e by w |aden inny sposb eksponowany. Naszym celem jest prba maksymalnego wykorzystania etala|u z wcze[niejszych wystaw. Wykonawca proponuje rozwizania multimedialne, wskazuje miejsce, efekt wizualny, proponuje rozwizania techniczne oraz opisuje kontent jaki ma si znalez na danym no[niku. Przygotowanie kontentu bdzie przedmiotem osobnego postpowania. II. Zobowizania wykonawcy: Opracowanie projektu koncepcji aran|acji plastycznej wystawy. Opracowanie projektu wykonawczego wystawy. Przeniesienie autorskich praw majtkowych do projektu na Zamawiajcego. Nadzr nad realizacj, monta|em Wystawy oraz procesem druku elementw graficznych. Przedstawienie harmonogramu finansowo-rzeczowego prac projektowych oraz we wspBpracy z Zamawiajcym stworzenie harmonogramu prac monta|owych Wystawy. Wykonawca jest zobowizany uwzgldni w projekcie na wszystkich etapach prac wymagania: konserwatorskie (dotyczce warunkw prezentowania poszczeglnych typw obiektw), wymagania w zakresie ochrony przeciwpo|arowej, BHP oraz dotyczce bezpieczeDstwa, a tak|e tre[ regulaminw organizacyjnych obowizujcych u Zamawiajcego. 7. Wykonawca, w konsultacji z Zamawiajcym i po przekazaniu przez Zamawiajcego wszystkich niezbdnych informacji, zobowizany jest do: mo|liwie maksymalnego wykorzystania istniejcych gablot, elementw etala|u, materiaBw technicznych i elementw o[wietleniowych, reflektorw, ktre Zamawiajcy posiada. Ich dokBadn list Zamawiajcy przeka|e Wykonawcy po podpisaniu umowy; uwzgldnienia w projekcie miejsca na urzdzenia do kontroli i regulacji klimatu (przeno[ne klimatyzatory, osuszacze i nawil|acze), ktre wynika bd z wytycznych konserwatorskich. Ich ilo[ i umiejscowienie bdzie wynika z rozmieszczenia obiektw w salach i jest podawana przez Zamawiajcego w czasie prac nad wystaw. Zadaniem Wykonawcy jest uwzgldnienie na planie wystawy tych urzdzeD (wrysowanie w projekt konkretnych urzdzaD, ktrych wymiary bd podane po podpisaniu umowy); - przedstawienia alternatywnych technicznie i finansowo propozycji materiaBw (wykonania etala|u) i sprztw (np. ekranw, projektorw, rzutnikw) u|ytych w aran|acji , tak aby Zamawiajcy miaB mo|liwo[ dokonania wyboru najbardziej dogodnego materiaBu pod ktem finansowym i technologicznym; uwzgldnienia w projekcie istniejcych zabezpieczeD, ktrych pod |adnym pozorem nie mo|na zabudowa i zasBoni (kamery, czujki, itp.) uwzgldnienia w projekcie istniejcej infrastruktury Zamku, tj. m.in. wyj[ ewakuacyjnych, kaloryferw i okien, do ktrych musi by zapewniony staBy dostp; - uwzgldniania w projekcie ograniczeD dotyczcych monta|u poszczeglnych elementw etala|u i gabarytw poszczeglnych elementw etala|u pod ktem mo|liwo[ci ich wniesienia do przestrzeni ekspozycyjnej - uwzgldniania dostpno[ci wystawy dla osb z niepeBnosprawno[ciami i specjalnymi potrzebami i odpowiednim jej oznakowaniu, w szczeglno[ci: czytelno[ tekstw poprzez u|ycie du|ych liter min. 14 pkt, bezszeryfowy font, elementy powieszone na wysoko[ci wzroku, mo|liwo[ zbli|enia si i podjazdu do ekspozytora dla osb na wzkach, itd. - uwzgldnienia w czasie projektowania wystawy bud|etu Zamawiajcego ustalonego na etapie negocjacji lub podanego w postpowaniu. 7. ZcisBej wspBpracy z ZespoBem Projektowym wystawy, skBadajcym si z pracownikw Muzeum Zamkowego w Malborku, w celu uzgodnienia projektu wystawy i poszczeglnych cz[ci etala|u. 8. ZcisBej wspBpracy z podwykon:<>@P Z ^ z    켭ucSSh'(uh@g>*CJPJ^JaJ"h'(uh@g56CJPJ^JaJh@gh@gCJaJ"h'(uh@g5>*CJPJ^JaJh-CJPJ^JaJh'(uhQ:CJPJ^JaJh'(uh@gCJPJ^JaJhQ:CJPJ^JaJ(joj hQ:hQ:CJPJU^JaJhQ:hQ:CJPJ^JaJ%jhQ:hQ:CJPJU^JaJ   Rr2f & F dh^`gd'(u dh]gd'(u$dh^a$gd'(u $dha$gd'(u$dh]a$gd'(udhgd'(u Pdh^PgdQ: PR r02j.6JT^еvdTTGĵh.5CJPJ^JaJh'(uh}+5CJPJ^JaJ"h'(uh|6>*CJPJ^JaJ"h'(uh}+6>*CJPJ^JaJh'(uh|>*CJPJ^JaJh'(u5CJPJ^JaJh'(uh|5CJPJ^JaJh'(uh|CJPJ^JaJh'(uCJPJ^JaJh'(uh@gCJPJ^JaJ"h'(uh@g5>*CJPJ^JaJh'(u5>*CJPJ^JaJH\`bdfhjlnp< ""$H%J%X%%&&&''ⷫoch[XCJPJ^JaJh'(uh|>*CJPJ^JaJh'(uh$CJPJ^JaJh'^CJPJ\^JaJh'^h'^CJPJ\^JaJh'(uCJPJ^JaJhA CJPJ^JaJh'(uh|CJH*PJ^JaJh'(uh'(uCJPJ^JaJh'(uh|CJPJ^JaJh'(uh}+CJPJ^JaJ&fhjlnp<"H%J%\),6-//L/N/dh]`gd'(u dh]gd'(udhgd'(udhgd'^ dh`gd'^ hdh^hgd'^ hdh^hgd'(u'(r((\)*,,6-.///L/N/T////0"0$0&0t0000\1222234455*55ĴӤĉznbnnh.CJPJ^JaJh[XCJPJ^JaJh'(uh'(uCJPJ^JaJh'(uhOKCJPJ^JaJh'^CJPJ^JaJh'(uh'5CJPJ^JaJh'(uh 5CJPJ^JaJh'(uh CJPJ^JaJh'(uh'CJPJ^JaJh'(uhvOCJPJ^JaJh'(uh|CJPJ^JaJ&N//&00\1235<68;r>pd dhgd'(u & F dh^`gd'(u & F dh^`gd'(uVdh^`Vgd[X dh^gd[X & F Odh^`Ogd'(u & F Vdh^`Vgd'(u & F %%dh^%`gd'(u 556<688899:;<<<V=>>L>r>~?@@@nAAB"B`BdBC*CDDD*E,E0EF0FFGGGGGZ&Z\ZZZֻʻʻh'(uhW?CJPJ^JaJUh'(uh[XCJPJ^JaJh'(uhvOCJPJ^JaJh'^CJPJ^JaJh'(uhdCJPJ^JaJh.CJPJ^JaJh'(uh'CJPJ^JaJh'(uh|CJPJ^JaJh[XCJPJ^JaJ1r>~?@`B,E0FGZZ[[[[ \D\,^$ dha$gd'(u & FVdh]^`Vgd'(u dhgd'(udhgd'(u dh^gd'(udhgd[X & F dh^`gd'(u & F dh^`gd'(uawcami Zamawiajcego, realizujcymi aran|acj , w celu ustalania szczegBw technicznych dotyczcych aran|acji. III. Scenariusz wystawy Scenariusz wystawy stanowi ZaBcznik nr 1 do niniejszego Zapytania. IV. Warunki przygotowania projektu aran|acji wystawy. Koncepcja aran|acji wystawy: Koncepcja aran|acji wystawy obejmuje przygotowanie oglnej koncepcji projektu caBej wystawy oraz szczegBowe projekty sal : A/ PAAAC  GARDEROBA oraz KANCELARIA  SALA 3 wystawy zgodnie z ZaBcznikiem nr 2 do Zapytania, na ktr skBadaj si: - projekt etala|u wraz z proponowanymi materiaBami jego wykonania i kolorystyk (numery kolorw z dostpnych wzornikw kolorystycznych) wraz z projektem siedzisk dla zwiedzajcych. - propozycja oznakowania ka|dej z cz[ci wystawy w celu uBatwienia komunikacji zwiedzajcym i logiki zwiedzania; - projekt rozmieszczenia wszystkich muzealiw (obiektw zabytkowych), reprodukcji i innych materiaBw graficznych zawartych w scenariuszu wystawy z podziaBem na sale, grupy i podgrupy wynikajce z ustaleD z Zamawiajcym. Zamawiajcy zastrzega, |e w koncepcji, o ile Zamawiajcy dostarczyB, powinno pojawi si zdjcie danego obiektu w odpowiedniej skali, w celu jego jednoznacznej identyfikacji. Dodatkowo ka|da sala powinna zawiera w projekcie tabel z numerami inwentarzowymi wszystkich muzealiw tam rozmieszczonych; - projekt przykBadowego podpisu pod obiekt wraz z opisem technologii jego wykonania; - projekt przykBadowego tekstu dziaBowego (opisu Sali) wraz z opisem propozycji technologii jego wykonania; - rozmieszczenie podpisw i tekstw dziaBowych w przestrzeni wystawy; - rozmieszczenie i wstpn koncepcj wizualn wszelkich dodatkowych materiaBw graficznych: np. wydrukw wielkoformatowych, map, infografik, fotografii i ich powikszeD tytuBw wraz z opisem propozycji technologii ich wykonania; - projekt elementw edukacyjnych, zgodnych z ustaleniami z Zamawiajcym, bdcymi elementarn cz[ci wystawy wraz z opisem propozycji technologii ich wykonania, zgodny z  Propozycj przestrzeni edukacyjnych stanowicych ZaBcznik nr 3 do Zapytania; - projekt koncepcji efektu o[wietlenia, na podstawie ktrego Zamawiajcy bdzie mgB dobra oprawy o[wietleniowe i zrealizowa projekt (opis, efekt wizualny. Zamawiajcy nie zakBada projektu dokBadnego rozmieszczenia szynoprzewodw, ani umiejscowienia reflektorw. Wa|na jest natomiast ocena in situ ustawienia o[wietlenia i wspBpracy z DziaBem Wystaw MZM); - projekt multimediw w zakresie ich mo|liwego rozmieszczenia, efektu wizualnego wraz z opisem propozycji rozwizaD technicznych i opisem kontentu jakie maj przedstawia; - lista proponowanych materiaBw ze wstpnym szacunkiem ich ilo[ci potrzebnych do realizacji aran|acji wystawy; Koncepcja aran|acji wystawy powinna by przygotowana w formie: w formie elektronicznej (w formatach .jpg, .png, .pdf, .skp) i papierowej; w formie wizualizacji przestrzennej 3d caBej wystawy (kolorowe rendery r|nych widokw); rozrysw ka|dej ze [cian; planu/rzutu wystawy i poszczeglnych pomieszczeD; - koncepcja powinna zawiera wszystkie wymiary, szczeglnie gabarytowe oraz szeroko[ci przej[ pomidzy poszczeglnymi elementami etala|u. 2. Projekt wykonawczy wystawy Projekt wykonawczy wystawy obejmuje przygotowanie projektu caBej wystawy, na ktr skBadaj si: - szczegBowy projekt etala|u wraz z opisem materiaBu i technologii jego wykonania wraz kolorystyk (numery kolorw z dostpnych wzornikw kolorystycznych). Projekt etala|u powinien zawiera szczegBowe projekty ka|dego elementu (np. [cianek dziaBowych, gablot, siedzisk dla zwiedzajcych oraz osb pilnujcych). Projekt powinien zawiera wymiary i detale wymagane do realizacji poszczeglnych elementw etala|u; - szczegBowy projekt sal edukacyjnych, wraz z projektem mebli, opisem, kolorystyk oraz technologi wykonania poszczeglnych elementw. Projekt powinien zawiera wymiary i detale wymagane do realizacji poszczeglnych elementw; - szczegBowy projekt rozmieszczenia wszystkich muzealiw (obiektw zabytkowych) wraz z wymiarami ich rozmieszczenia zawartych w scenariuszu wystawy z podziaBem na sale, grupy i podgrupy wynikajce z ustaleD z Zamawiajcym. Zamawiajcy zastrzega, |e w projekcie, o ile Zamawiajcy dostarczyB, powinno pojawi si zdjcie danego obiektu w odpowiedniej skali, w celu jego jednoznacznej identyfikacji. Dodatkowo ka|da sala powinna zawiera w projekcie tabel z numerami inwentarzowymi wszystkich muzealiw tam rozmieszczonych; - zwymiarowany rysunek z rozmieszczeniem wszystkich elementw aran|acji: etala|u i obiektw. Wraz z dokBadnym rozmieszczeniem i ukBadami w gablotach i na [cianach, w tym z projektem rozmieszczenia zawiesi na obrazy (miejsce na koBki i haki, zgodnie z ustaleniami z Zamawiajcym, na podstawie dostarczonego materiaBu); - zBo|one podpisy pod obiekty oraz teksty dziaBowe wraz z opisem technologii ich wykonania i przygotowaniem plikw do druku oraz szczegBowe ich rozmieszczenie w przestrzeni wystawy; - rozmieszczenie i przygotowanie do druku wszelkich dodatkowych materiaBw graficznych: np. wydrukw wielkoformatowych, map, infografik, fotografii i ich powikszeD tytuBw i nazw sal wraz z opisem technologii ich wykonania; - szczegBowy projekt elementw edukacyjnych, zgodnych z ustaleniami z Zamawiajcym, bdcymi elementarn cz[ci wystawy wraz z opisem propozycji technologii ich wykonania i przygotowaniem plikw produkcyjnych; zgodny z  Propozycj przestrzeni;p edukacyjnych stanowicych ZaBcznik nr 3 do Zapytania. - uszczegBowiony projekt koncepcji efektu o[wietlenia, na podstawie ktrego Zamawiajcy bdzie mgB dobra oprawy o[wietleniowe i zrealizowa projekt (opis, efekt wizualny. Zamawiajcy nie zakBada projektu dokBadnego rozmieszczenia szynoprzewodw, ani umiejscowienia reflektorw. Wa|na jest natomiast ocena in situ ustawienia o[wietlenia i wspBpracy z DziaBem Wystaw MZM) ; - szczegBowe dyspozycje dotyczce sposobu monta|u prezentowanych obiektw, zgodnie z zaleceniami konserwatorskimi oraz infrastruktur budynku; - projekt wykonawczy ekspozytorw pod wybrane obiekty , wskazane przez Zamawiajcego, zgodny z zaleceniami konserwatorskimi; - uszczegBowiony projekt multimediw w zakresie ich mo|liwego rozmieszczenia, efektu wizualnego wraz z opisem propozycji rozwizaD technicznych i opisem kontentu jakie maj przedstawia; - szczegBowa lista materiaBw i ich ilo[ci potrzebnych do realizacji aran|acji wystawy. Projekt wykonawczy powinien by przygotowany w formie: - w formie elektronicznej (w formatach .jpg, .png, .pdf, .skp) i papierowej; - w formie wizualizacji przestrzennej 3d caBej wystawy (kolorowe rendery r|nych widokw) - rozrysw ka|dej ze [cian; - planu/rzutu wystawy i poszczeglnych pomieszczeD; projekt powinien zawiera wszystkie wymiary, szczeglnie gabarytowe oraz szeroko[ci przej[ pomidzy poszczeglnymi elementami etala|u. V. Termin wykonania przedmiotu zamwienia: Opracowanie koncepcji plastycznej aran|acji wystawy w oparciu o przygotowany przez Zamawiajcego scenariusz wystawy oraz wstpnego kosztorysu- 3 tygodnie od dnia podpisania umowy. Opracowanie projektu wykonawczego aran|acji wystawy nie pzniej ni| do dnia 15.11.2024 r. ZBo|enie podpisw, tekstw oraz wszelkich materiaBw graficznych wraz z przygotowaniem plikw do druku - do 20 dni od dnia przekazania przez Zamawiajcego kontentu merytorycznego. VI. Informacje dotyczce warunkw skBadania ofert: Oferty cenowe nale|y skBada mailowo do dnia 16.09.24 r. na adres e-mail:  HYPERLINK "mailto:monika.stankiewicz@zamek.malbork.pl" monika.stankiewicz@zamek.malbork.pl lub poprzez platform zakupow MZM Open Nexus. W tytule maila nale|y wpisa : Oferta- szacowanie warto[ci, znak sprawy: DW.2610.1.2024.ms Monika Stankiewicz Kierownik DziaBu Wystaw     Znak sprawy: DW.2610.1.2024.ms Z[[L[R[[[[[\ \@\B\D\\\\\.]:]@]B]d]r]ඦ~~oWG~h'^h'^CJPJ\^JaJ/h'^h'^CJOJPJQJ\^JaJnHtHh'^h'^CJPJ^JaJh'^CJPJ^JaJhEiCJPJ^JaJh'(uhG^5CJPJ^JaJh'(uh45CJPJ^JaJh'(uhG^CJPJ^JaJh[XCJPJ^JaJh'(uhOKCJPJ^JaJh'(uh|CJPJ^JaJh'(uh|5CJPJ^JaJr]]]^,^_`L`b``bdddFeJeLeNeRef&f*fffffjgvggh h*hHhfhhhhiij*jZjjjjlljmnnooԹԹԹԹȹȹԹ㭭㭹Թԃh'(uh9*CJPJ^JaJh[XCJPJ^JaJh'(uhW?CJPJ^JaJhEiCJPJ^JaJh'(uh|CJPJ^JaJh.CJPJ^JaJh'(uhG^CJPJ^JaJh'(uh@gCJPJ^JaJh'^CJPJ\^JaJ3,^_`dLeNe&ffhjjmnvg$ fdha$gd'(u Odh]gd[X$ dh]a$gd[X dh]gd'(u dh]gd'(udhgd'(u Hdhgd'(u$ edh]a$gd'(u dh]gd'(u$ dha$gd'(u noo"ppjqqrrs s\stXw"y$ udha$gd[X dh^gd[X dh^gd[X dhgdzdhgd'(u & F pdh^`pgd'(u dhgd'(u$ fdha$gd'(uop p"ppjqqrrrrrss s&sZs\stt"tv^vvwVwXwwи|mmmmamUIah|CJPJ^JaJh[XCJPJ^JaJh'^CJPJ^JaJh'(uh|CJPJ^JaJh[Xh|5CJPJ^JaJh[X5CJPJ^JaJh'(uh<5CJPJ^JaJh'(uh[XCJPJ^JaJh9*CJPJ^JaJhzCJPJ^JaJh'(uh9*CJPJ^JaJh'(uh9*5CJPJ^JaJh'(uhG^5CJPJ^JaJwxhxxy y"y&yyyzzzp{{|X|f||}~<>Bbz΁~TǸǬǠǑǑǬDžyhfwCJPJ^JaJhCJPJ^JaJh'(uhFtCJPJ^JaJh[XCJPJ^JaJh.CJPJ^JaJh'(uh|CJPJ^JaJh'(uh9*CJPJ^JaJh'(uh'^CJPJ^JaJhEihEiCJPJ^JaJhEiCJPJ^JaJ)"y}>΁ rv~rr `dhgd.$ dh]a$gd. $dha$gd'(u$ dha$gd[X$dh]a$gd[X$dh]a$gd'(u idh]gd'(u$ fdh]a$gd[X$ fdh]a$gd'(u  ȉr,6tv^b ֻ廻廬ʝ}nnnnnh'(uh<CJPJ^JaJh'(uh<5CJPJ^JaJh'(uh9*5CJPJ^JaJh.h.CJPJ^JaJh'(uh|CJPJ^JaJh'(uh4CJPJ^JaJh[XCJPJ^JaJh'(uh9*CJPJ^JaJh.CJPJ^JaJh'(uh@gCJPJ^JaJ(^fVXt$<dh^<a$gd'(um$$ & Fdh^`a$gd'(um$$ & Fdh^`a$gd'(um$$dha$gd'(um$ dh]gd'(u & F dh^`gd- dhgd'(u dhgd. f*tĒVRVX$*TVƖȖ³³}q`S`hhOKCJ^JaJ!jhhOKCJU^JaJhWCJPJ^JaJh!n/CJPJ^JaJhhzCJPJ^JaJh-CJPJ^JaJhh.CJPJ^JaJhhOKCJPJ^JaJhhOK5CJPJ^JaJh'(uhOK5CJPJ^JaJh'(uhWCJPJ^JaJh-hzCJPJ^JaJXp&(*,RgdQ:$dh]a$gd[X dh^ `gd'(udhgd'(u$zdh^za$gd'(um$$ & Fdh^`a$gd'(um$ $dha$gd'(um$Ȗnp&(*,Rt˜ؘô~~~~~~~~rrccrc_hQ:h'(uhQ:CJPJ^JaJhQ:CJPJ^JaJh1Mjh1MUh'(uh|CJPJ^JaJhhQ:CJPJ^JaJhWCJPJ^JaJhhOKCJPJ^JaJhhzCJPJ^JaJ1jhhOK>*B*CJPJU^JaJphc(hhOK>*B*CJPJ^JaJphc$$dh]a$gd[X dh^gdQ:h'(uh|CJPJ^JaJh1Mh>1h/R :pQ:|. A!"#m$%0 h#VMDd y!.0  # A"L>m~B\ыLDN@=L>m~B\ы4 SEttLxݽ,u~ü&tV[ &k.!Ygש]?Ji,4npZʩOCڙ w~ןۯ?}篿C~~}_tOh_.?ǿ?<_y~ϗͯ7~_Q{?:1!@ |}S ! @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @ g_DG/ @ Z@- p @hEz @ @Ѣ @)_8+old4/ʓ /<o,Hrwb<7C 9bEcVC|d$op] /~RHt-[i5\Ky/fA}AfR _D?5jفK2CB@QvGX){/ Z yWÔ\\ ?RH؃V쩷死~ukԐ!hQo,8:Vg;n+*\P@1KK!bd͞z3[i1@jao,GpNξlVvI]$.h7a7C  |v~v`ӮN"vE +dR _೟6;(ux$CɘHJ2CB@QvGV_3llmk(ܨ<;uJ<r$Cɘ0;EJ2CB@QvGv^6߷WpLc>^N$cW؟]j;?yܽgظQIe s>(L?,/w%P-gXw^Dn!g'_G ;;KZ@QMwϾySdB˧Yz˓,znh_W]YlkBySݙ-->Np[1GmVQOtΩgupRGI]$.h7aǫ% %ڱk_92|~{euR / oX!RD~و?ۙ#<B앳yy>+B!w+ɸr7@2~W$̈\"#2~LOQ([xKmռ̽nmAv$[u*n ^$@">V_3sפ`v~y! @">Xtw9VHxX}@EGWxo@\s>ZIqu եz~ctRȾZ%j؋=5[˺<;b-^[`{jkp'imYJzv>b}oSnWؿ+Xs%ovJѵlE! "p^@ql'X`—^8;R:='Hq[-g.?.^\6@?1U9avJ28_ y?u}!좲yU#;xWIl~~ϫljn=ې{d+oן`W;2e٥n=wv$F8%857V?Gٱudxj6gͅnsf ExCXoWW;:TK %͙ !~iY\DĻ7S-w?q3;(OCLOuYf?fk׹ju-}F3*~Y F3Z.Wݿjvw T /F|0Mgav2*;R"#}N:FE#ࠏgVɎԯHHvnui+~ dp ٘ ّv3֭#mEuY 7\70X#";R?H3B D@8MW]ﲽzF_Ev~ّgt@"q"/>ng,F:aH&_Թy77_l γ?d|v czo;}/tT60o{Sh3'"~_klzS?;R0<L\@Qned@_SK*̩KHaʓIqo>T^ʔ,7fU01dx_p@+-Ϝd_bdWTx@DɘKߣ}^`y$K0u#P$噍$/ߦ}ل쥕'Iy旑,$/D$/qsٯ>xg<[?I3^Reƭ?l:FE#Ǔ_}֯C^KaK$-YEv%_Փ@[v { ac, gIZCvNb,,L8lF%_lɸ޷@{yNb^!;?85fU@1Zׇ#jgkne/p쩷u@6? X/$ٚ\cԗh6l;n d.%wA/5fO}f_̶!>8VyNP@Qe E^-+o{O-S^kA Q5c[^|9R%(:*hx b{O4{%8b̾!!W C*Y!C.*NI]$.h7T@wVWyAy?r1{ȤI\$pJ@q`W dU*.ΩGV'S+ΩGV'u@Pi>كWWIW\p1{KUdO>+B!HȔ_bSc'Ƶǯ\g8c/Ǔ~c?)^g|ΟQRH3~_fW=c2 )r[RHcu_fW=c2 )r[RHcu_f셿,^f'jE5ݝ~c?ˑ^ty/gI.V~c?Y^tb{o@~c?`ugOו0# /FdR|]}ڳV#fZX)|.Xt^zy^ 4 /xK!{˿rE{א<'.{su;{KǪzLXEMeRq/Xc>\)=WR `/!vsu#&zE݊dRq/Xcnd#<~D "a[7C 킥՞뫟˦j5M#f^TH#k(sj(5g~c?^Z龮@6RYL,yi2d7C ,u_5ٳ\{ /_AiX) tƯ(sF,WHcJŔ۞RH׿l .7ڬ/EX`E.`L3b ^nK!Ós.;󂗖)T+UG`2ǔ)7<nqw_eBsR!BE1f>|{oDŻM_@%$Q!N%WcJŔ~7C b/( 'wߋ+1bmzA)+\e_+J~~/HQ3S,&/[QI@q ˚!ZeɳyA7yZ!c.N!Z'(;;{[$m'oO V%m ^E5Cf_L_؋I!߫-/_/NRre O@1ޞ(^ !ﳄ_^镗=2Ke)"@)A`,Wc})|%Ϥ 0bm=ZTQ^yd-Z1WՉ/FUo9[֦m5WG;usؙ.V`T^@1-0k_dmڦkӅ} _1WFUo?5֦mv8c|+<{Q9!@` Oa9[/>9b{ sEޟnTNuA@1.SsXm 36xX,eL{BG@1^?#Sl1? N/3Y>u* 0b~ZiSO<5uuuʟzJu#ySm}^N=cyjA?>cF68S /zT1u߃9-WNM]1%g M@1ێފoGb]~vjڳE*Ư[}"Gy nzGW+gbjڊ:gYώA&_Lw/~+oRٚ+ץs /oG]N]1~+mESl[wRy9S{ŷ#gG~v+"yiSnK@׊O=T;Uy'@`fŔ_IZZ~VKg1S~ǤqLkcTh?-1J=`&_LyJ>&c\c<B˘OmQ0 0bP1i%($F @@18rmO_0!w3 S0aXSoHԭ(ר<[usn=x0CH cFE@11Xz^ qZ$ꃁK2 Z$1_LyVC\c#V+ɹ`Œ %c#*` SկGH C?~0T/gwgi~|72 \0#I K(?x_S.$;꤇Lu_ G-"3J^< `L??D}; 0S)_ Gy<:m_Ly: {9%IzPf_̰ok-|CL g/$ZJrC vmۜ3Ηwr&$M1 _vZ0|c*H޾~<@sًڛ{p_̳O+-f[+/e/0&4yJ?DKV~~}T @`<{RiןٳwK=41ǛUL0I p;,"?:BFw|pTn 0b}-\?8V IwRE)=Cr[bpSBFwcu̿dO5e׳8eh"7illU&@FmV\O}?5o\QenԼ[y\'@`fŔ!Z꯺~j0ySnqS~hۭ84 ^0?fk6ʆk_}OeEItgdאq:O|s  /^xxz8/!`_ę%|Jw=T/O }|/SB&H- ݞhr/[<%o/Ce ? '?Q>)žO싋_>J$@u׽ݿx/qWteWw @wdr, =?}qI?{_&W oq}s>]K8K_  p/`_kϧ?D[q9.~: x-Mo{Ct{ϺϧsԹ Žלs, @ ?+4G,#};鿟ݞtK\4g% }no__KmY\D!hxMJ+7i頿)C oyoMK4O&%$O/~gZM384jRo)`_OnϿNyӝB*7/Пk}8}q4|[R)B!}&\yNWɭqueGe˜|ؿ:mr{ ;xo"`_ɡ?6666666666666666666666666666666666666666666666666hH6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666662 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@66666$OJPJQJ^J_HmHnHsHtH<`< Normalny_HmHsHtHJA J Domy[lna czcionka akapitu4i4 0 Standardowy ,k , 0 Bez listy FF '(u0 Tekst dymkaCJOJQJ^JaJL/L '(u0Tekst dymka ZnakCJOJQJ^JaJ8@8 Q:0NagBwek  p#2!2 Q:0 NagBwek Znak4 24 Q:0Stopka  p#.A. Q:0 Stopka ZnakPK![Content_Types].xmlN0EH-J@%ǎǢ|ș$زULTB l,3;rØJB+$G]7O٭V @l8b묮7J3J:t7͍7o,q)נTi n7^R|y _o֛~ J%|,U-RЅre1m1oKLylȒLXr:b 8Hؓr(s KP, W02= $-O 8IdZ}r鋷/~?}ů3Z%7~ۏ^}^ ÎsW}7gϯw8EA痓腈;q P -Qձ'* xord|"C0hq*[{8pc(& T\REXXz76رX~gxuD.鑾M. .SAΨkM|l#@A{h"QRC5d"ٝk 0e^kppدPfaid#$c=Ęlq#DQvIb )C&]u q@p?Y4p~5x ֔D2XvY%vgv'{St{;Yb<' ]ٹc,g:G]|:Ӆ3Eq*u-hu+`l L/Na$J!|r+~wZ}7;nV䤳.7pSM!&ćrźinf?Ӭo&U$Äq3WgɇkԁGzޣOFҮR'ǚa>ٙ`W 82gK"n8$*JI f%Lّ^vVx::l}3m|PJJ5?k>}P!aIl8HTI wv-,6,n+P-jYTۃ_.C4`^gW9GzSq]=4.in6 =g٩V/B㲱CjS rcqXbmY)hFRf?c%;B=z!k ʒp!HuIAD$%QW@c]C4:O&O2@a7VKipůVlO'+WʁC"B1Иfe|7s(]G4 Ѭ^jOWn?фawBС@3IV6PK! ѐ'theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsM 0wooӺ&݈Э5 6?$Q ,.aic21h:qm@RN;d`o7gK(M&$R(.1r'JЊT8V"AȻHu}|$b{P8g/]QAsم(#L[PK-![Content_Types].xmlPK-!֧6 0_rels/.relsPK-!kytheme/theme/themeManager.xmlPK-!@theme/theme/theme1.xmlPK-! ѐ' theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsPK] c? /////2 '5Zr]ow Ȗ$&')+MNQRTVXZfN/r>,^n"yX%(*,OPSUWY>R>v>c?:X8@0(  6 3  page3page4page5page6page7[/?%,1?d?[/?%,1?d?b i V^!!.*6*,+/+8+;+++++..4455D9L9%:(:1:4:::::==>>2?4?5?7?8?:?;?=?>?a?d?==1?d?\^02y y C!K!^!!!!!!%%'(;(<(**.4../55u;v;G<Q<<<<<==>>w>>>>>>)?)?1?2?>?@?N?N?d?==1?d?AyFEu|_Qb[T 'M#  ͐ Cf v Z%R3?Xqd; *o(.<^<`. L^ `L. ^ `. ^ `.|L^|`L.L^L`.^`.L^`L.h^`-h^`OJQJ^Jo(hHoht^t`OJQJo(hHhD ^D `OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohT^T`OJQJo(hHp^p`)@ ^@ `.L^`L.^`.^`.L^`L.P^P`. ^ `.L^`L.<^<`o(. ^ `. L^ `L. ^ `.|^|`.LL^L`L.^`.^`.L^`L.z^z`o(.J^J`. L^ `L. ^ `.^`.L^`L.Z^Z`.*^*`.L^`L. ; -?QSAwcTa3?J^)؇D@w#"1M<A 4OK$!n/Q:<%O[X'^EiqYqFt'(u|-W@g.fwzkk'd}+.9*4vOW? G^2?4?@dc?pp pp0p2p8p>pZUnknown G.[x Times New Roman5Symbol3. .[x Arial7..{$ Calibri9. . Segoe UIC.,.{$ Calibri Light?= .Cx Courier New;WingdingsA$BCambria Math AhUGJ'0G  +6 s +6 s!m0?? 3Q@P $P}+2!xxpV1 Monika Stankiewicz RafaB FrejnikX              Oh+'0|   , 8 D P\dltMonika StankiewiczNormalRafa Frejnik6Microsoft Office Word@&_@l@@d +6 ՜.+,D՜.+,, hp|  HPs ?  Tytu 8@ _PID_HLINKSA++mailto:monika.stankiewicz@zamek.malbork.pl  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~Root Entry F0Lr@Data \VM1Table#AWordDocument @SummaryInformation(DocumentSummaryInformation8MsoDataStoreŚr0LrRSURLWAI==2Śr0LrItem  2PropertiesUCompObj {   F)Dokument programu Microsoft Word 972003 MSWordDocWord.Document.89q